Klabater stanie na rozdrożu

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2021-08-25 14:05

Giełdowy producent i wydawca gier dzięki pieniądzom z emisji chce stworzyć największą grę w swojej historii – „Crossroads Inn 2” - i przyspieszyć rozwój.

Przeczytaj artykuł i dowiedź się:

  • Dlaczego Klabater zdecydował się na emisję akcji
  • Na co trafią pieniądze z emisji
  • Nad jakimi grami obecnie pracuje spółka

Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, z publicznej emisji 1 mln akcji serii E chce pozyskać 4 mln zł. Pieniądze chce przeznaczyć na produkcję i marketing drugiej odsłony swojej flagowej gry „Crossroads Inn”, której pierwsza cześć sprzedała się w liczbie 85 tys. szt., a łącznie z dodatkami - 120 tys. szt.

- Produkcja ta pod każdym względem będzie przewyższała wszystkie dotychczasowe gry spółki i liczymy, że takie zwiększenie skali przełoży się na wyniki i projekt ten okaże się dla nas przełomowy. Mamy wszelkie podstawy, by wierzyć, że tak się stanie - mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabatera.

Z emisji akcji 3,3, mln zł ma trafić na produkcję gry, w tym rozbudowę zespołu deweloperskiego o 10 dodatkowych osób, a 0,7 mln zł na marketing. Premiera tytułu planowana jest na druga połowę 2023 r., a cena gry wyniesie 29,99 EUR.

Klabater ma źródło utrzymania w postaci liczącego 15 gier katalogu wydawniczego oraz dwóch własnych produkcji: „Heliborne” i wspomniane już „Crossroads Inn”.

- Dalej moglibyśmy się rozwijać organicznie i spokojnie rosnąć. Chcemy jednak stworzyć „Crossroads Inn 2”, która pozwoli nam osiągnąć kilkukrotnie wyższe wyniki niż pierwsza cześć i zwiększyć skalę działalności spółki – informuje Robert Wesołowski.

Pracowity czas:
Pracowity czas:
Klabater, którym kierują Robert Wesołowski i Michał Gembicki, w planie wydawniczym na drugie półrocze ma sześć premier. Najważniejszą z nich jest „The Amazing American Circus”, który wkrótce zaprezentuje się na targach Gamescom.
Marek Wiśniewski

Spółka spodziewa się, że ponad 100 tys. obecnych zapisów na tzw. wishlist gry „Crossroads Inn” uda się skonwertować na drugą odsłonę tytułu. Pomostem, który ma połączyć obie produkcje, będzie gra planszowa, której produkcję kończy spółka. We wrześniu Klabater planuje zbiórkę na planszówkę na platformie Gamefound.

Klabater za swoją najsilniejszą nogę biznesową uważa zespół wydawniczy, ale najbardziej się rozwija w części deweloperskiej, która ostatnio powiększyła się o kilka osób. Studio kończy właśnie prace nad trzecią własną grą – „The Amazing American Circus”. Gra we wrześniu zadebiutuje na komputerach osobistych i konsolach, a w przyszłości ma też ukazać się na urządzeniach mobilnych. Kolejnym tytułem własnym, nad którym pracuje studio, jest „Moonshine”. Jego premiera zaplanowana jest na 2022 r.

W ostatnich spółka podpisała trzy umowy wydawnicze na gry: „Best Month Ever“, „Orbit.Industries” oraz „Production Line”.