Klasa za sporą kasę

opublikowano: 15-03-2012, 00:00

Auto do floty: BMW 116d (5-drzwiowe)

BMW nie musi się nikomu kłaniać. Choć nie ma aut doskonałych, temu z pewnością do doskonałości blisko. Diesle tej marki są dynamiczne, oszczędne i ciche. Przyda się we flocie? Jeśli firma jest bogata – to z pewnością.

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,dostępny z 6-stopniowąmanualną skrzynią biegów lub6-biegowym automatem.

poj. 1598 ccm 116i moc 136 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,5 s

z automatem9,1 s

prędkość maksymalna 210 km/hz automatem 210 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,35-4,30 tys. obr./min) 220 Nmspalanie: w cyklu miejskim 7,1 l/100 kmz automatem 7,4 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 4,8 l/100 kmz automatem 4,8 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,dostępny z 6-stopniową, manualnąskrzynią biegów lub 6-biegowymautomatem.

poj. 1598 ccm 118i moc 170 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,4 s

z automatem7,5 s

prędkość maksymalna 225 km/hz automatem 222 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,50-4,50 tys. obr./min) 250 Nmspalanie: w cyklu miejskim 7,6 l/100 kmz automatem 7,9 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 4,9 l/100 kmz automatem 4,8 l/100 km

Wyposażenie

BMW chce dostarczać samochody bardzo zindywidualizowane. Nie proponuje gotowych rozwiązań (poza kilkoma pakietami). Klient kupuje silnik, a resztę wyposażenia dobiera z długiej listy propozycji. Dla BMW serii 1 dostępne są dwie linie stylistyczne.

Sport Line – to: sportowe fotele, sportowa kierownica z czerwonymi szwami, czarna końcówka rury wydechowej, listwy w kolorze koralowym, 16- lub 17-calowe felgi aluminiowe (opcjonalnie w wykończeniu dwukolorowym), listwy progowe z napisem „BMW Sport”, elementy ozdobne i lusterka pokryte czarnym lakierem.

Urban Line – to: materiałowo-skórzana tapicerka, sportowa kierownica, czarne lub białe akrylowe listwy wewnętrzne, biała nakładka na tylny zderzak, biały grill i elementy wlotów powietrza, listwy progowe z napisem „BMW Urban” i opcjonalnie białe lusterka. Auto takie jest droższe o prawie 8,3 tys. zł.

Silnik diesla

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,doładowany, dostępny z 6-stopniowąmanualną skrzynią biegówlub 6-biegowym automatem.

poj. 1995 ccm 116d moc 116 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,3 s

z automatem 10,7 s

prędkość maksymalna 200 km/hz automatem 200 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,50 tys. obr./min) 260 Nmspalanie: w cyklu miejskim 5,4 l/100 kmz automatem 5,5 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 3,9 l/100 kmz automatem 3,8 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,doładowany, dostępny z 6-stopniowąmanualną skrzynią biegówlub 6-biegowym automatem.

poj. 1995 ccm 118d moc 143 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,9 s

z automatem8,9 s

prędkość maksymalna 212 km/hz automatem 212 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,50 tys. obr./min) 320 Nmspalanie: w cyklu miejskim 5,5 l/100 kmz automatem 5,5 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 3,9 l/100 kmz automatem 4,0 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,doładowany, dostępny z 6-stopniowąmanualną skrzynią biegówlub 6-biegowym automatem.

poj. 1995 ccm 120d moc 184 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,2 s

z automatem7,3 s

prędkość maksymalna 228 km/hz automatem 228 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,75 tys. obr./min) 380 Nmspalanie: w cyklu miejskim 5,7 l/100 kmz automatem 5,3 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 4,0 l/100 kmz automatem 4,1 l/100 km

Miejsce

BMW serii 1 model z segmentu C Premium (czytaj kompakt dla zamożnych) ma 4342 mm długości i rozstaw osi 2690 mm. Pod tym względem jest typowym kompaktem. Bagażnik ma niezłą pojemność 360 l. To o 10 litów więcej niż w Audi A3 Sportback, a o 15 l mniej niż w Lexusie CT. Jeśli w nowym BMW Serii 1 rozłożyć tylną kanapę, można załadować do 1,2 tys. l.

Czy wiesz, że…

Nowe BMW serii 1 jest większe od poprzednika. Dodano 85 mm długości i 17 mm szerokości. Zwiększono także rozstaw osi (o 30 mm). W efekcie jest przestronniej.

Już niebawem gama silników dostępnych w „jedynce” wzbogaci się o dwie jednostki: 125i (218-konny silnik benzynowy) i 125d diesel (o tej samej mocy). Ceny pierwszego będą się zaczynały od 133 900 zł, a drugiego od 140 900 zł.

Warto kupić, bo…

W cenie jest pakiet Service Inclusive, który obejmuje koszty serwisowania samochodu i przeglądów — części, olej i robociznę. Działa przez 5 lat lub 100 tys. km.

Silniki diesla rodem z Monachium odznaczają się oszczędnym traktowaniem portfela (oczywiście poza samym zakupem) i tym, że nie brzmią jak diesle.

To jeden z najlepiej zawieszonych kompaktów na świecie.

Trzeba pamiętać, że…

Choć to Premium, cały czas tylko mały kompakt – jest ciasno.

Każde doposażenie BMW słono kosztuje – to drogie auto.

Za ponad 100 tys. zł można wyposażyć flotę w dużo większy samochód.

Do twojej floty wybraliśmy…

BMW 116d z „polskim pakietem” i manualną skrzynią biegów za 119 934 zł (auto: 108 900 zł, „polski pakiet”: 11 034 zł).

Stawiamy na diesla, bo w wydaniu BMW to świetne silniki. Nawet proponowana przez nas najsłabsza 116-konna odmiana potrafi zadziwić dynamiką. Oczywiście u podstaw naszej decyzji leżą pieniądze. Ale w tym przypadku kompromis nie boli aż tak bardzo.

Auto w wydaniu podstawowym jest gołe. Ma, co prawda, komplet poduszek, systemów podnoszących poziom bezpieczeństwa, radio i… koła (w przypadku silnika 116d 16-calowe obręcze stalowe). Jednak jeśli chodzi o komfort, podstawa oferuje niewiele.

Z uwagi na powyższe proponujemy dodanie do auta „polskiego pakietu”. W jego skład chodzą m.in.: skórzana trójramienna wielofunkcyjna kierownica, czujniki deszczu i parkowania, automatyczna klimatyzacja, pakiet dodatkowych schowków i podłokietnik, światła przeciwmgłowe i spryskiwacze reflektorów.

Nie polecamy inwestowania w skrzynię automatyczną. Co prawda, proponowane przez BMW automaty są świetne, ale przy 116-konnym silniku zdecydowanie lepiej sprawdzi się sześciostopniowa przekładnia manualna. Nasze rozwiązanie jest też tańsze (dopłata za automat to ponad 9,3 tys. zł).

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 119 934 zł

Na kredyt: miesięczna rata 2424,91 zł

Getin Bank (kredyt samochodowy na nowe auta). Okres finansowania 48 miesięcy. Wpłata własna 20 proc. Kwota kredytu – 95 948 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 10,27 proc., prowizja jednorazowa – 1 proc. Wysokość ubezpieczenia również od zależy od indywidualnych negocjacji z doradcą bankowym. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. W przypadku, gdy kredyt samochodowy udzielany jest firmie, bank nie wymaga dokumentowania zdolności kredytowej, a jedynie oświadczenia o dochodach. Symulację – jako najkorzystniejszą na 13.03.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl. W leasingu: miesięczna rata 2232 zł

10,4 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,7 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1770 zł

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 2 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji

1. Audi A3 Sportback 1,6 TDI Ambiente 110 500 zł2. Lexus CT200h Eco 136 KM (napęd hybrydowy) 113 300 zł

Auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub niższym wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane