Klienci liczą na uczciwość i premie

EBE
opublikowano: 2013-09-27 00:00

Polacy mają sprecyzowane oczekiwania wobec banków — wynika z badań TNS Polska dla Banku BPH. Chcą, by banki grały fair.

Ponad 40 proc. ankietowanych uważa, że produkt finansowy będzie fair, jeżeli nie będzie miał gwiazdek. Ważna jest też przejrzystość sformułowania umowy i ujawnienie wszystkich kosztów. Nie jesteśmy natomiast filantropami. Tylko co piąty klient banku wskazuje na chęć przekazywania pewnych kwot na szczytny cel w związku z korzystaniem ze swojego produktu.

None
None

Coraz bardziej świadomie wybieramy karty kredytowe. Kierujemy się wysokością opłat za korzystanie z nich. Zwracamy też uwagę na wysokość oprocentowania kredytu w ramach karty. Najbardziej lubimy być jednak nagradzani. Ponad 80 proc. Polaków uważa, że banki powinny wynagradzać lojalnych klientów. Ponad połowa ankietowanych najchętniej widziałaby premię w postaci wyższego oprocentowania wkładów i niższych opłat za korzystanie z konta. Mile widziane byłoby również oferowanie innego produktu bankowego w promocyjnej cenie. Badanie „Fair Play na co dzień” zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie 1 tys. osób.