Ponad 40 proc. ankietowanych uważa, że produkt finansowy będzie fair, jeżeli nie będzie miał gwiazdek. Ważna jest też przejrzystość sformułowania umowy i ujawnienie wszystkich kosztów. Nie jesteśmy natomiast filantropami. Tylko co piąty klient banku wskazuje na chęć przekazywania pewnych kwot na szczytny cel w związku z korzystaniem ze swojego produktu.

Coraz bardziej świadomie wybieramy karty kredytowe. Kierujemy się wysokością opłat za korzystanie z nich. Zwracamy też uwagę na wysokość oprocentowania kredytu w ramach karty. Najbardziej lubimy być jednak nagradzani. Ponad 80 proc. Polaków uważa, że banki powinny wynagradzać lojalnych klientów. Ponad połowa ankietowanych najchętniej widziałaby premię w postaci wyższego oprocentowania wkładów i niższych opłat za korzystanie z konta. Mile widziane byłoby również oferowanie innego produktu bankowego w promocyjnej cenie. Badanie „Fair Play na co dzień” zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie 1 tys. osób.