Klienci narzekają na dostawy

opublikowano: 12-04-2018, 22:00

Rośnie odsetek kupujących online oraz liczba i wartość transakcji. A co z jakością obsługi?

Ponad 90 proc. polskich internautów w ostatnich sześciu miesiącach robiło zakupy w sieci. 34 proc. przedstawicieli tej grupy w e-sklepie wydaje jednorazowo od 60 do 100 zł, a 35 proc. — od 100 do 249 zł, co oznacza niewielki spadek w porównaniu z latami ubiegłymi. Zwiększył się natomiast (16 proc.) wskaźnik drobnych transakcji do 59 zł, i bardzo dużych, na kwotę powyżej 500 zł (ponad 5 proc.) — wynika z badania SW Research zrealizowanego na zlecenie Trusted Shops. Wartość polskiego e-handlu to około 40 mld zł. W internecie kupujemywszystko — od artykułów spożywczych przez elektronikę konsumencką po meble. Rynek napędzają innowacje technologiczne skierowane na segment mobile. A czy wzrost popularności e-commerce i liczby transakcji przekłada się na wyższą jakość usług? Bynajmniej.

Konsumenci zgłaszają te same problemy co rok i dwa lata temu. Otrzymują towar z opóźnieniem, a czasem się zdarza, że paczki w ogóle nie docierają do adresatów. Co dziesiąta przesyłka przychodzi uszkodzona. Wygląda na to, że współpraca firm logistycznych ze sklepami pozostawia wiele do życzenia.

— Obawy ludzi, że nie odzyskają swoich pieniędzy lub zostaną oszukani przez sprzedawców, nie służą naszej branży. Jej reputację ratują wiarygodne sklepy, które oferują ochronę kupującego, czyli gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku braku dostawy lub odstąpienia nabywcy od umowy. Dzięki temu zakupy online są bezpieczne i wygodne — komentuje Anna Rak, dyrektor regionalny Trusted Shops.

Jest też powód do optymizmu: mniejszy odsetek pomyłek niż w ubiegłym roku — niecałe 10 proc. w porównaniu z 15 proc.

7 proc. Taki odsetek użytkowników e-commerce twierdzi, że przesyłka nigdy do nich nie dotarła i nie odzyskali pieniędzy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Klienci narzekają na dostawy