Klient na celowniku

  • Marta Bellon
opublikowano: 30-05-2014, 00:00

Trendy

Najchętniej wybieraną przez reklamodawców formą reklamy internetowej była w ubiegłym roku reklama display, czyli wszelkie formy wizualne. Stanowiła 43 proc. wydatków na promocję w sieci. Z raportu IAB wynika, że w ciągu 12 miesięcy segment reklamy online wzrósł o 13,2 proc. Natomiast wydatki na promocję w telewizji spadły w ciągu roku o 5,9 proc. (dane ZenithOptimedia).

Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs zwraca uwagę, że przewaga reklamy internetowej nad telewizją to m.in. niższe kosztów emisji i lepsze możliwości sprecyzowania grup docelowych. Jak podkreślają obserwatorzy rynku, reklamodawcy muszą pamiętać, że adresaci reklam przestają reagować na klasyczne banery. Branża skłania się ku tzw. reklamie osobistej, czyli takiej, która opiera się na analizie potrzeb klientów i pozwala łatwiej zdobyć ich uwagę.

Według badania przeprowadzonego przez ResearchNow w Stanach Zjednoczonych, 70 proc. internautów akceptuje taki sposób promocji w sieci.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu