Jak pokazują dane zebrane przez firmę Gemius, w Polsce w 2014 r. Facebooka odwiedziło 77,3 proc. internautów, rok wcześniej odsetek ten wynosił 72,9 proc. Serwis Marka Zuckerberga wciąż pozostaje najbardziej popularnym medium społecznościowym w kraju.
Na stronę Twittera w ubiegłym roku weszło 12,3 proc. polskich internautów (10,8 proc. w roku 2013), natomiast serwis Instagram odwiedziło 8,9 proc. użytkowników sieci (5 proc. w 2013 r.). Badaniem objęta została grupa internautów w wieku 18-69 lat, a analizę przeprowadzono również w Turcji, Rosji, na Ukrainie, w Danii, Rumunii, na Węgrzech i na Białorusi. W tej grupie państw mediami społecznościowymi najbardziej zainteresowani są Turcy.
W 2014 r. Facebooka odwiedziło 85,5 proc. tamtejszych internautów, nieco mniej niż rok wcześniej, a Instagram — 16,4 proc. Media społecznościowe umacniają też swoją pozycję wśród marketingowych kanałów komunikacji firm z klientami. Jednak, jak zaznaczają analitycy Gemiusa, prowadzone za ich pośrednictwem kampanie muszą być ściśle dopasowane do lokalnej specyfiki. To, co sprawdzi się w jednym kraju, nie musi odnieść sukcesu w innym regionie.