Kobiety dominują w sprzedaży bezpośredniej

opublikowano: 24-07-2013, 00:00

Kobiety wszystkich zawodów łączą się… w pracy dla koncernów, takich jak Avon, Oriflame, Herbalife czy Amway, zajmujących się sprzedażą bezpośrednią, czyli drobnym handlem detalicznym poza sieciami sklepów.

W branży, wartej według szacunków 2,67 mld zł, pracuje blisko 0,9 mln osób. 94 proc. to kobiety. Aż 49,5 proc. z nich nie skończyło jeszcze 30 lat, co trzecia mieszka na wsi, a co piąta — w mieście powyżej 250 tys. mieszkańców.

Jak wynika z badania Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), to przede wszystkim uczennice i studentki (12,8 proc.), a także… nauczycielki (10,6 proc.). Dla 71,5 proc. badanych sprzedaż bezpośrednia to dodatkowe zajęcie, jednak aż dla 13 proc. — główne lub jedyne źródło utrzymania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu