Kolejka chętnych do budowy linii tramwajowej w PPP

AR
02-08-2018, 15:42

7 firm jest wstępnie zainteresowanych budową odcinka szybkiego trawaju w Krakowie w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP).

Są chętni do tramwajowego PPP - informuje krakowski Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu (ZIKiT). Do udziały w dialogu konkurencyjnym zgłosiło się aż 7 firm i konsorcjów (NDI Projekt 101, VARDUN, Via North, Emsworth Investments, Mota-Engil Central Europe PPP Roar oraz dwa konsorcja (ich liderami są  Budimex oraz PPP Solutions Polska).

- Spośród tych firm zostaną wybrane trzy, które wezmą udział w dalszej części postępowania. To z nimi będą prowadzone negocjacje dotyczące warunków finansowych. Firmy, które złożyły wniosek będą sprawdzane pod kątem posiadanego doświadczenia, kadry inżynierskiej, możliwości finansowych – informuje zespół prasowy ZIKiT. 

W modelu PPP Kraków planuje zrealizować budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, etap IV. Trasa połączy ulicę Janusza Meissnera z Mistrzejowicami. 

Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona wybuduje odcinek sieci tramwajowej, który ma około 4,5 km (od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, Stanisława Lema i Janusza Meissnera, aż do Mistrzejowic), dokona rozbudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach i zrealizuje 940-metrowy tunel pod rondem Polsadu. Umowa z nią zostanie zawarta na okres 24 lat (1,5 roku – projektowanie, 2 lata – budowa, 20 lat – eksploatacja). Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone w formie „opłaty za dostępność”, po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji.

Dialog miasta z potencjalnymi partnerami prywatnymi  ma potrwać do grudnia tego roku. Nastepnie miasto zaprosi je do składania ofert, a ostatecznego partnera wyłoni w maju przyszłego roku. Przygotowanie i zawarcie umowy PPP planowane jest na początek drugiego półrocza 2019 r.

Pomysł Krakowa ma przetrzeć szlaki do realizacji kolejnych takich inwestycji. Będzie to pierwszy tego typu projekt realizowany w Polsce. Na etapie analiz przedrealizacyjnych projekt otrzymał wsparcie od rządu.

Koszt przedsięwzięcia jest szacowany na kwotę 400-600 mln zł. 

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Kolejka chętnych do budowy linii tramwajowej w PPP