Kolejna spółka gra przeciw wirusowi

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2020-03-26 12:55

Polski wydawca gier komputerowych – QubicGames, przekaże część przychodów osiągniętych ze sprzedaży gier w drugim kwartale na walkę z pandemią COVID-19.

Pozyskana suma zostanie rozdzielona pomiędzy międzynarodowe organizacje i fundacje prowadzące walkę z pandemią COVID-19, w tym WHO, a polskie szpitale.

QubicGames działający w Warszawie, Rzeszowie i Wrocławiu już teraz wesprze polską służbę zdrowia poprzez przekazanie im 22 tys. szt. certyfikowanych maseczek o wartości ponad 300 tysięcy zł.

QubicGames przekaże 20 proc. przychodów uzyskanych w drugim kwartale roku z tytułu sprzedaży wszystkich gier pomniejszonych o prowizje, opłaty licencyjne i podatki, w tym premierowych gier na konsole Nintendo Switch - HyperParasite, Tharsis, Gravity Rider Zero, DEX oraz z kampanii realizowanej na 16-lecie QubicGames, która odbędzie się w maju 2020 r., obejmującej promocję ponad 30 gier na Nintendo Switch. Dodatkowo spółka przekaże 100 proc. przychodów uzyskanych w drugim kwartale z tytułu sprzedaży własnych gier: Robonauts i Geki Yaba Runner w wersjach na konsole Nintendo Switch, PS4 oraz z wersji na komputery PC, pomniejszonych o prowizje i podatki.

-  Chcemy przekazać część przychodów nie tylko z gier już wydanych, ale także z nowych tytułów oraz z planowanej na maj kampanii 16-lecia QubicGames. Walczymy teraz z czasem, żeby jak najszybciej przygotować specjalne wersje gier Robonauts i Geki Yaba Runner na platformę Steam, z których planujemy przekazać 100 proc. przychodów. Umożliwi nam to aktywację graczy nie tylko Nintendo Switch czy PS4 ale także PC. - mówi Jakub Pieczykolan, prezes QubicGames.

Spółka podała, że swoją postawą chce zaktywizować całą branżę gier do podobnych odpowiedzialnych działań, dlatego uruchomi również stronę internetową gamesvscovid19.com, która będzie na bieżąco zamieszczać informacje o inicjatywach spółek z branży zapewniających wsparcie w walce z koronawirusem.  Spółki, które przyłączą się do akcji i zaangażują w walkę z wirusem będą mogły zaprezentować na niej swoje tytuły. 

- Niezaprzeczalnym faktem jest, że branża gier wideo jest jednym z beneficjentów globalnej kwarantanny, ponieważ ludzie zamknięci w domach sięgają po wirtualną rozrywkę. Dlatego naszym moralnym obowiązkiem jest wsparcie walki z pandemią COVID-19, w szczególności służby zdrowia, w nierównej walce z koronawirusem. ­– tłumaczy decyzję Jakub Pieczykolan.