Na przebudowę zabytkowego dworca Gdynia Główna, jednej z trzech dużych inwestycji Polskich Kolei Państwowych (PKP) współfinansowanych z dotacji unijnych, chętnych było pięć firm. PKP przeznaczyły na tę inwestycję 58,56 mln zł brutto.
Tymczasem najtańsza oferta złożona przez polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras, opiewała na 31,93 mln zł brutto. Najdrożej prace wyceniło konsorcjum z udziałem m.in. Hydrobudowy Polska i Hydrobudowy 9 (45,99 mln zł brutto). O zlecenie walczył też: giełdowy Budimex (35,18 mln zł), Warbud (41,69 mln zł) oraz konsorcjum z udziałem m.in. Korporacji Budowlanej Doraco (44,85 mln zł brutto).
Mają odtworzyć zabytkową architekturę dworca przy wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań technicznych poprawiających jakość obsługi podróżnych i ich bezpieczeństwo. Zaplanowano m.in. przebudowę sieci instalacji technicznych i sieci informacyjnej oraz układu funkcjonalnego. Dworzec będzie dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Przebudowa rozpocznie się w lipcu 2010 r., a obiekt będzie oddany do użytku w I kwartale 2012.
PKP zdecydowały też o wyborze wykonawcy modernizacji dworca Warszawa Centralna. Pod koniec kwietnia okazało się, że w przetargu wpłynęły dwie oferty, obie droższe od kosztorysu inwestorskiego (PKP chciały wydać 27 mln zł). Jedna oferta wyniosła 47 mln zł netto, a druga 51 mln zł. Najbliżej ceny kosztorysowej był Porr (Polska) należący do austriackiej grupy Porr. Drożej roboty wyceniło konsorcjum z udziałem firmy Kramar.
PKP zdecydowały się na propozycję spółki Porr, która zbudowała w Warszawie m.in. Grzybowska Park i siedzibę Telekomunikacji Polskiej.
Zgodnie z harmonogramem wykonawca rozpocznie prace na dworcu Warszawa Centralna w czerwcu. Ma je zakończyć na przełomie lat 2011-12 r. Inwestycja jest finansowana z pieniędzy własnych PKP.

26,63 mln zł
Tyle PKP zaoszczędzi na planowanej rozbudowie zabytkowego dworca Gdynia Główna...
20 mln zł
...a tyle dołoży do remontu Warszawy Centralnej.