Kolejne zero gwiazdek dla indyjskiego Renault

Renault Kwid, jedno z najlepiej sprzedających się aut w Indiach, po raz drugi od wejścia na rynek w ubiegłym roku „zdobyło” zero gwiazdek w testach bezpieczeństwa, donosi Bloomberg.

Model Kwid otrzymał ponownie najniższą możliwą ocenę za ochronę dorosłych pasażerów, choć w tym przypadku trudno mówić o jakiejkolwiek nocie, zarówno w przypadku auta wyposażonego w poduszki bezpieczeństwa, jak i bez tego sysetemu mającego ratować ludzkie życie, wynika z raportu opublikowanego przez Global New Car Assessment Program. Francuski koncern wyprodukował około 5 tys. sztuk modelu ostatnio przebadanego w testach zderzeniowych. Również poprzednia wersja nie zdobyła żadnej z pięciu gwiazdek jakie przyznawane są przez NCAP. 

Renault Kwid
Zobacz więcej

Renault Kwid

Autocar India, Wikipedia (Copyrighted free use)

Przeprowadzane testy wpisywać się mają w program podnoszenia bezpieczeństwa na indyjskich drogach. Premier Narendra Modi zobowiązał rząd do wprowadzenia rozwiązań, które mają zmniejszyć średni wskaźnik wypadków śmiertelnych na tamtejszych drogach, który kształtuje się na poziomie 1 zgonu co 4 minuty. Choć premier zgłosił swoje uwagi już w lipcu zeszłego roku, projekt ustawy musi być jeszcze przeprowadzony przez parlament.

Co istotne, model Renault nie jest jedynym jaki może „pochwalić się” zerową liczbą gwiazdek. Równie niski poziom bezpieczeństwa odnotowano również w przypadku modeli Celerio i Eeco ze stajni Maruti Suzuki India, modeli Eon produkcji Hyundai Motor i Scorpio należącego do marki Mahindra & Mahindra.

Tymczasem Renault napisało w oświadczeniu, ze wszystkie jego modele na indyjskim rynku przekraczają standardy bezpieczeństwa. Producent stwierdził, że ostrzejsze przepisy bezpieczeństwa mają obowiązywać w przypadku nowych pojazdów od 2017 r., zaś dla już wyprodukowanych od 2019 r. 

NCAP podała z kolei, że Renault dąży do poprawy bezpieczeństwa w przypadku modeli Kwid od czasu wprowadzenia na rynek, ale nie przetestowano jeszcze najnowszej IV wersji, której produkcję rozpoczęto w kwietniu.

Wprowadzony do sprzedaży w maju 2015 r. Kwid, jest jedynym pojazdem w segmencie małych aut, który w minionym miesiącu odnotował wzrost sprzedaży. Jego ceny zaczynają się od 262,1 tys. rupii (3,9 tys. USD) i oferuje opcjonalną poduszkę powietrzną dla kierowcy.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Kolejne zero gwiazdek dla indyjskiego Renault