Łączne dostawy iPhone’ów do Państwa Środka w okresie wrzesień-listopad zmniejszyły się o 7,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r., napisał w najnowszym raporcie Matthew Cabral, analityk Credit Suisse, cytując dane chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Informacji Technologicznych.
Najnowsza seria iPhone'ów 11 trafiła do sklepów w Chinach we wrześniu, a krótkie kolejki fanów sugerowały, że sprzedaż może być rozczarowująca.
Cabral napisał, że Apple miałoby trudności z przeforsowaniem związanych z taryfami podwyżek cen na rodzimym rynku, jeśli 15 grudnia wprowadzone zostaną 15-proc. cła na warte miliardy dolarów chińskie towary konsumpcyjne.
Udział Apple w rynku chińskim spadł do 5 proc. z 7 proc. w trzecim kwartale, podczas gdy Huawei Technologies zdobył rekordowy udział na poziomie 42 proc. wynika z danych firmy badawczej Canalys.