Kolejny spadek sprzedaży aut w Chinach

opublikowano: 09-09-2019, 13:12

Sierpień przyniósł kontynuację załamania chińskiego rynku motoryzacyjnego. Sprzedaż spadła po raz 14 w ciągu ostatnich 15 miesięcy.

Sprzedaż sedanów, SUV-ów, minivanów i MPV zmniejszyła się w minionym miesiącu o 9,9 proc. w stosunku do sierpnia 2018 r. osiągając poziom 1,59 mln sztuk, wynika z danych Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych (CPCA).

Chiny, auta (centrala firmy BYD w Shenzhen)
Zobacz więcej

Chiny, auta (centrala firmy BYD w Shenzhen) fot. Bloomberg

Producenci samochodów borykający się z najdłuższym kryzysem w branży od trzech dekad, to m.in. skutek spowolnienia gospodarki i utrzymywania się napięcia handlowego z USA. 

Great Wall Motor, czołowy chiński producent SUV-ów, odnotował spadek zysków w pierwszej połowie roku aż o 59 proc., a największy w kraju producent samochodów SAIC Motor ostatnio obniżył swoją prognozę sprzedaży, przewidując pierwszy roczny spadek sprzedaży od co najmniej 14 lat. Z kolei Geely Automobile Holdings, spółka miliardera Li Shufu odnotowała spadek sprzedaży o 19 proc. w sierpniu.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy