Komisja Europejska refinansuje drogowe inwestycje

Polska, jako pierwszy kraj w UE, uzyskała decyzję o dofinansowaniu projektów z perspektywy 2014-20.

W najbliższym czasie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie planuje ogłaszania przetargów. Przygotowuje się do zmian, jakie wejdą w kwietniu, wraz z nowym prawem zamówień publicznych. Wykonawcy na razie nie przejmują się flautą, bo i tak mają pełne ręce roboty. Doceniła to także Bruksela, która wczoraj wydała decyzje o zatwierdzeniu dofinansowania z perspektywy 2014-20 na inwestycje w szybkie trasy. Dzięki temu powstaje 340 km dróg.

„Całkowita wartość (prac) to 3,46 mld EUR (ponad 14 mld zł), zaś dofinansowanie unijne wynosi 1,75 mld EUR (ponad 7 mld zł)” — poinformowało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. W tej perspektywie unijnej GDDKiA może liczyć na 10 mld EUR unijnych dotacji. — Cieszę się, że dzięki bardzo dobremu przygotowaniu wniosków aplikacyjnych udało nam się — jako pierwszemu krajowi — uzyskać decyzję o przyznanym dofinansowaniu projektów drogowych, ważnych dla spójności komunikacyjnej kraju — podkreślił Andrzej Adamczyk, szef resortu infrastruktury. Wśród projektów, które otrzymały decyzję o dofinansowaniu, znajdują się trzy odcinki drogi ekspresowej S3 (Sulechów — Nowa Sól, Nowa Sól — Kaźmierzów oraz Kaźmierzów — Legnica), S5 (Korzeńsko — Wrocław), trzy projekty obejmujące budowę drogi ekspresowej S7 (Miłomłyn — Olsztynek, Chęciny — Jędrzejów oraz Kraków węzeł Igołomska — węzeł Christo Botewa) oraz dwa projekty na drodze S8 (Marki — Radzymin Płd. oraz Wiśniewo — Jeżewo), a także S51 (Olsztyn — Olsztynek). Na większości z wymienionych tras niedawno rozpoczęła się budowa. Znacznie słabiej toczą się natomiast przygotowania do realizacji kolejowych inwestycji. Wykonawcy narzekają na brak pracy, a resort infrastruktury już obawia się utraty części funduszy. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Komisja Europejska refinansuje drogowe inwestycje