Wsparcie rozwoju – nowe kompetencje w nowej rzeczywistości
Firma 7N zajmuje się kontraktowaniem i świadczeniem usług konsultingu IT. Składa się na nią ponad 1,7 tys. wysokiej klasy specjalistów IT z zakresu rozwoju oprogramowania, zarządzania projektami oraz zarządzania systemami IT, którzy świadczą swoje usługi dla ok. 200 kontrahentów w dziewięciu krajach, m.in. Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, USA, Indiach czy we Włoszech. W Polsce 7N działa od 2005 r., gdzie współpracuje z nią blisko 800 specjalistów. Wywodząca się z Danii firma doradztwa IT ma ponad 30 lat doświadczenia rynkowego w obsłudze wszelkich aspektów realizowania i użytkowania projektów informatycznych, w sektorze zarówno publicznym, jak i prywatnym. Współpracuje z doświadczonymi profesjonalistami IT i dba o utrzymywanie przez nich skandynawskich standardów świadczenia usług konsultingowych.
Wsparcie dla rozwoju
Konsultanci 7N wyróżniają się na rynku wieloma kompetencjami technicznymi, m.in. umiejętnościami analizy danych, przeglądu oprogramowania, administrowania rozwiązaniami chmurowymi, instalowania i monitorowania systemów cyberbezpieczeństwa, ale także w zakresie zarządzania projektami IT. Jak dotąd swój profesjonalizm podnosili przez uczestnictwo w cyklicznych wydarzeniach networkingowych i korzystanie ze stałego wsparcia agenta dedykowanego dla każdego z nich. W 2024 r. 7N uruchomiła nową platformę rozwojową „Learning & Development Universe” dla swoich konsultantów i rozpoczęła wewnątrzfirmową kampanię HR pod tym samym hasłem. Jej wdrożenie miało przyczynić się do zapewnienia im możliwości rozwoju kompetencji technicznych oraz biznesowych i udzielania wsparcia w ustaleniu kierunku rozwoju ich ścieżek rozwoju kariery zawodowej. Nie bez znaczenia była chęć udostępnienia im dodatkowych narzędzi samorozwoju zawodowego i wzmocnienia ich konkurencyjności na rynku z perspektywy obecnych i potencjalnych klientów 7N. Dział HR firmy informuje o stworzeniu zdalnie dostępnego miejsca w trybie 24/7 dla każdego konsultanta 7N, w którym — oprócz nowych narzędzi rozwijania ich umiejętności — udostępniono już posiadane przez firmę materiały edukacyjne, na które nie było dotąd jednego dedykowanego miejsca, co skutkowało tym, że nie docierały one do wszystkich potencjalnie zainteresowanych osób.
Uskrzydlenie strategii
Otwarcie platformy „Learning & Development Universe” i wdrożenie wewnątrzfirmowej kampanii HR odbyło się 15 stycznia 2024 r. Po przeanalizowaniu skutków jej realizacji do 31 października 2024 r. okazało się, że doszło do wzrostu korzystania z oferty rozwojowej adresowanej do konsultantów 7N aż o 20 proc. Punktem odniesienia były wyniki edycji corocznego wewnątrzkorporacyjnego badania „Voice of Consultants” dotyczącego roku 2023. Do końca października 2024 r. firma odnotowała też 30 proc. wzrostu liczby konsultantów, którzy mogli pochwalić się zdobyciem certyfikatów potwierdzających ich nowe kompetencje. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy działania platformy „Learning & Development Universe” aż 4 tys. razy odwiedzili ją konsultanci 7N, co oznacza co najmniej dwie wizyty jednego konsultanta. Biorąc pod uwagę pomyślne wyniki kampanii „Learning & Development Universe” w 2024 r., firma 7N postanowiła kontynuować ją w roku 2025. Dlaczego? Uznano, że dobrze wspiera ona realizację strategii firmowej, umożliwia optymalizację procesów biznesowych, rozwój nowych ofert oraz przyspieszenie rozwoju eksperckich kompetencji w organizacji.
Rola działu HR
Po raz kolejny firma 7N przekonała się, że inwestowanie w rozwój kluczowych umiejętności konsultantów przynosi jej wielorakie korzyści — nie tylko umożliwia efektywniejsze osiąganie celów biznesowych i adaptowanie do zmieniających się wymagań rynku, ale też buduje lojalność konsultantów i markę 7N jako pracodawcy. Działający w 7N zespół People Experience, który dba o to, by firmowe konsultantki i konsultanci zdobywali pozytywne doświadczenia z pracy w firmie, przyznaje, że realizacja projektu „Learning & Development Universe” umożliwiła mu analizę danych na temat oczekiwań kadry odnośnie do udostępnianych jej perspektyw rozwoju zawodowego. Na podstawie badań ilościowych (i pogłębienia ich metodami jakościowymi) opracowano wspomnianą kampanię, przygotowano treści i zarządzano ich udostępnianiem. W dodatku co miesiąc zespół People Experience rozpoczął organizowanie kolejnych wydarzeń, które sukcesywnie uzupełniają już eksplorowaną bibliotekę materiałów edukacyjnych.