Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości opublikowała wyniki badania potrzeb szkoleniowo-rozwojowych w sektorze komunikacji marketingowej. Wzięli w nim udział pracodawcy i pracownicy m.in. agencji digitalowych, reklamowych, domów mediowych i wydawnictw.
Respondenci najczęściej wskazywali zapotrzebowanie na szkolenia dotyczące strategii, nowych technologii marketingowych, a także planowania kampanii reklamowych. W dalszej kolejności wymieniali kursy związane z zarządzaniem projektami, kreatywnością, umiejętnościami menedżerskimi i innowacyjnością. Jeśli chodzi o szkolenia dotyczące rozwoju osobistego — inne preferencje mają pracodawcy, a inne pracownicy. Ci pierwsi są zainteresowani pogłębianiem zagadnień dotyczących sensu pracy, innowacyjności i kreatywności oraz motywacji i zaangażowania w realizację projektów. Natomiast dla pracowników najciekawsze są kursy o tym, jak radzić sobie ze stresem i jak poprowadzić prezentację.
— Branża marketingowa zatrudnia dużo młodych ludzi, którzy patrzą na swoje potrzeby szkoleniowe przez pryzmat wartości charakterystycznych dla młodego pokolenia. Są to m.in. samorozwój, dbałość o work-life-balance, poszukiwanie sensu pracy — podkreśla Anna Kwiatek z agencji Wavemaker.