Kompleksowość usług

opublikowano: 25-01-2016, 22:00

Firmy, które specjalizują się w organizacji wystąpień targowych, zdejmują z barków wystawców niemałe obciążenie.

Przygotowanie do udziału w targach zajmuje niemało czasu i kosztuje sporo wysiłku. Przedstawiciele firm, które specjalizują się w kompleksowych usługach tego typu, mawiają, że przygotowanie do kolejnych targów zaczyna się w dniu zakończenia poprzednich.

— Osiągnięcie efektu, który satysfakcjonuje wystawców, wymaga wielu miesięcy pracy. Od lat zajmujemy się przygotowywaniem wystąpień firm na Cosmoprof, targach kosmetycznych zaliczanych do najważniejszych imprez z tej branży, odbywających się we włoskiej Bolonii od prawie 50 lat. Przygotowania do targów takich jak Cosmoprof zaczynają się w zasadzie tuż po powrocie z poprzedniej edycji, ponieważ wobec ogromnego zainteresowania imprezą kluczowe jest odpowiednio wczesne zarezerwowanie powierzchni na kolejny rok. Następnych kilka miesięcy zajmuje przypisywanie konkretnych miejsc wystawcom i przygotowywanie wstępnej koncepcji stoisk — podkreśla Marianna Wartecka z SPC House of Media.

Od stoiska po bilet

Firma zajmująca się kompleksową obsługą firm biorących udział w targach musi gromadzićludzi posiadających umiejętności z najróżniejszych dziedzin.

— Obsługa naszych klientów obejmuje m.in. rezerwację powierzchni wystawienniczej i negocjowanie korzystnego położenia, zamówienie usług technicznych u organizatora targów, przygotowanie ciekawego projektu stoiska, zapewnienie atrakcyjnego sposobu prezentacji produktów, rezerwację przelotów i hoteli na miejscu, transfery, karty wstępu na targi i karty parkingowe — mówi Elżbieta Tęsna, prezes firmy Eltar.

Załatwianie spraw organizacyjnych to pestka w porównaniu z przygotowaniem stoiska. Projekt musi być gotowy już od 4 do 5 miesięcy przed terminem targów.

— Kolejne miesiące upływają na koordynowaniu prac projektanta i firmy budowlanej, tak aby zbudowane na targach stoisko spełniło oczekiwania klienta zarówno pod względem wzornictwa, jakości wykonania, jak i budżetu. Dla organizatora stoiska najważniejszym dniem targów jest… dzień przed targami, kiedy wystawcy odbierają stoiska — komentuje Marianna Wartecka. Koncentracja nie spada jednak w dniu rozpoczęcia targów. Firmy pomagające w organizacji muszą być gotowe do działania, w razie gdyby wystawca zgłaszał dodatkowe potrzeby czy problemy.

Doradztwo i reklama

Kompleksowość usług tego typu firm nie kończy się jednak na działaniach typowo organizacyjnych.

— Ważną sprawą przy organizacji wystąpienia targowego konkretnej firmy jest wybór właściwego rynku, a na tym rynku odpowiedniej imprezy targowej — twierdzi Elżbieta Tęsna. Dla wystawcy przecież celem samym w sobie nie jest stoisko, ale promocja firmy, podtrzymanie współpracy z obecnymi partnerami i nawiązanie nowych kontaktów.

— Profesjonalne agencje wspierają też firmy w działaniach match-makingowych, promocyjnych i marketingowych. Proponują wystawcom dodatkowe rozwiązania w zakresie reklamy targowej, dbają o komunikację w internecie, prowadzą działania PR, negocjują z organizatorem targów i jego biurem prasowym dodatkowe wsparcie promocyjne swoich wystawców — komentuje Marianna Wartecka. Oferowanie takich dodatkowych usług jest ułatwione, kiedy organizator specjalizuje się w wybranych branżach i nie tylko zna się na tworzeniu stoisk, ale także rozumie specyfikę branży, dla której pracuje.

— SPC House of Media, świadcząc usługi targowe, oferuje je przede wszystkim firmom z branży kosmetycznej, turystycznej i spożywczej. Specjalizacja pozwala dbać o dodatkową promocję — zauważa Marianna Wartecka. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Joanna Dobosiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu