Komputronik szykuje się do hossy

KL
opublikowano: 16-07-2009, 00:00

Spółka uruchomiła nową wersję sklepu internetowego. Wersję na czasy już pokryzysowe.

Spółka uruchomiła nową wersję sklepu internetowego. Wersję na czasy już pokryzysowe.

Giełdowa spółka, która prowadzi jeden z największych w sieci sklepów z elektroniką i sprzętem IT, chce poprawić pozycję na tym rynku. Dlatego "odpaliła" właśnie zupełnie nową wersję witryny. Zdaniem prezesa Wojciecha Buczkowskiego, spowolnienie gospodarcze to dobry moment, żeby podnosić poziom usług.

— Kiedy na rynek komputerowy powróci hossa, będziemy już gotowi do obsługi rosnącej liczby zamówień — mówi.

Realizacja inwestycji trwała dwa lata. Budowa nowego sklepu pochłonęła 3-4 mln zł. Pieniądze na ten cel pochodziły z emisji publicznej oraz z funduszy unijnych. Ruszyła także wersja witryny w języku czeskim, wkrótce pojawi się słowacka. Możliwe są także kolejne wersje językowe.

— To system, który ma zwiększyć efektywność całej naszej sieci sprzedaży. Korzystać z niego będą nie tylko nasi klienci, ale także sprzedawcy, którzy mogą używać go jako katalogu — mówi Wojciech Buczkowski.

W tej chwili około 13 proc. przychodów Komputronika pochodzi ze sprzedaży internetowej. Trzeba pamiętać, że szacunki nie są dokładne — często transakcja, która zaczyna się w internecie, jest finalizowana w punkcie sprzedaży.

Komputronik podał ostatnio szacunkowe przychody z pierwszego półrocza. Przekroczyły 351 mln zł i były wyższe o ponad 24 proc. w porównaniu z przychodami z pierwszego półrocza 2008 r.

— Sądzę, że rośniemy szybciej niż cała branża. To efekt pracy, jaką wykonaliśmy w ciągu ostatnich dwóch lat — otwieranie nowych sklepów i przejęć — wyjaśnia Wojciech Buczkowski.

Dodaje jednak, że wraz ze wzrostem przychodów rosły koszty. W tym roku poprawa rentowności uzależniona jest od kluczowego, czwartego kwartału.

— Liczymy na to, że poprawimy znacząco zysk w przyszłym roku, kiedy koszty już zostaną poniesione, a rynek się ożywi — mówi prezes Komputronika.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane