Komu fitness, komu wczasy

Świadczenia pozapłacowe

Pozwól na samodzielny wybór, korzystaj z nowych technologii, komunikuj wartość świadczeń — to, według Sodexo Benefits and Rewards Services, trzy najważniejsze zasady motywowania pracowników za pomocą tzw. bonusów. Nagradzaj za efekty — brzmi kolejna rada. Karnet sportowy dla osoby, która nie lubi ruchu, ubezpieczenie emerytalne dla kogoś, kto dopiero skończył studia, albo bilety na komedię dla fana kina akcji — przykłady nietrafionych gratyfikacji można wymieniać długo. Nagradzanie wszystkich pracowników według tych samych reguł jest dla firmy wygodne, lecz przynosi efekt odwrotny do zamierzonego, dlatego warto wdrażać tzw. systemy kafeteryjne, pozwalające beneficjentom wybrać pozapłacowy dodatek.

— Właściwie dobrany pakiet świadczeń pozwoli na zwiększenie satysfakcji członków zespołu i zoptymalizuje koszty takiej inwestycji. Niewłaściwie skonstruowany — wywoła frustrację — mówi Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik kategorii motywacja pracowników w Sodeksie. Technologie IT pomagają zarządzać bonusami, a wskazywanie ich wartości służy temu, by obdarowany wiedział, jak bardzo firma stara się go docenić. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Komu fitness, komu wczasy