Komunikacja przenosi się do chmury

Mniejsze firmy uważały rozwiązania UC za nieosiągalny luksus. Aż przekonały się do usługowego modelu IT.

Transmisje głosowe i wideo w czasie rzeczywistym, komunikatory tekstowe, współdzielenie plików, zarządzanie projektami i sieć społecznościowa — to wszystko składa się na nowoczesne systemy unified communications (UC), które usprawniają obsługę klientów i pracę grupową. Chodzi o zaawansowane rozwiązania, na które do niedawna stać było tylko korporacje.

Dziś już mogą sobie na nie pozwolić także małe firmy — dzięki chmurze obliczeniowej (ang. cloud computing), czyli IT w formie usługi (opłata abonamentowa za użytkowanie zamiast inwestycje we własne urządzenia i oprogramowanie).

— Decydując się na złożone systemy UC, obejmujące telefonię mobilną i stacjonarną, faksy, esemesy, e-maile, czat, warto rozważyć skorzystanie z wariantu usługowego i pomocy zewnętrznego partnera — podpowiada Wiktor Doktór, prezes Fundacji Pro Progressio, promującej w Polsce outsourcing.

Czy biznes korzysta z szansy, którą oferuje chmura? Z opublikowanego pod koniec lutego raportu Dimension Data (dostawca teleinformatyki) wynika, że chociaż chmura jest podstawową platformą dla jednej trzeciej decydentów, to tylko

co czwarte przedsiębiorstwo sięga po hostowane usług pracy grupowej. Szczególny opór przed cloudowymi wersjami UC widać w większych firmach. Powód jest oczywisty: wiele stosunkowo niedawno zainwestowały w rozwiązania stacjonarne (on-premise) i na razie nie widzą powodu, by rozglądać się za bardziej elastycznymi i ekonomicznymi formami zintegrowanej komunikacji.

Atuty systemów cloud communications, czyli zminimalizowane koszty zakupu i obsługi, dostrzegają natomiast użytkownicy z sektora MŚP — dzięki nim mają dostęp do aktualnych wersji oprogramowania i nie muszą poświęcać czasu i pieniędzy na zarządzanie środowiskiem technologicznym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Komunikacja przenosi się do chmury