Konferencja na temat filozofii Lean Management

DI
26-04-2010, 16:37

W dniach 22-24 czerwca 2010 we Wrocławiu już po raz 10. odbędzie się jubileuszowa Konferencja Lean Manufacturing.

- Tegoroczna konferencja to niepowtarzalna okazja, aby posłuchać największych światowych autorytetów: dr. Jamesa Womacka, prof. Daniela Jonesa oraz Johna Shooka - zachęca prof. dr hab. inż. Tomasz Koch z Lean Enterprise Institute Polska.

Lean Enterprise Institute Polska
Zobacz więcej

Lean Enterprise Institute Polska

Pierwszego dnia wystąpi prof. Daniel Jones, światowej klasy autorytet we wdrażaniu koncepcji Lean. Odpowie na pytanie: „Jaka nauka płynie z rozpowszechniania Lean na świecie?”. John Shook w swoim wystąpieniu zajmie się kwestią roli, jaką mają do spełnienia ci, którzy przewodzą w transformacji Lean. Natomiast dr James Womack, światowy prekursor ruchu Lean Management, w swoim wystąpieniu roztoczy przed uczestnikami wizję kolejnej dekady zastosowań filozofii Lean. Wystąpią również trenerzy Lean Enterprise Institute Polska z wieloletnim doświadczeniem przemysłowym.

Sześć przedsiębiorstw podzieli się swoimi sukcesami, problemami i planami dalszych działań. Są to: Gillette, Philip Morris, Carlsberg, Faurecia, Flextronics oraz Black Point. Wystąpi także wiceprezes Toyoty Motor Manufacturing Poland.

W programie jest warsztat adresowany do menedżerów z najwyższego kierownictwa na temat umiejętności przywódczych i sposobów zachowań niezbędnych do przewodzenia transformacji i kierowania szczupłym przedsiębiorstwem zgodnie z zasadami Lean. Marek Piatkowski poprowadzi warsztat na terenie zakładu Electroluxa w Oławie, gdzie w sposób praktyczny na przykładzie konkretnych stanowisk na hali produkcyjnej można ćwiczyć metodę Standaryzowanej Pracy.

- Umożliwiamy także wizyty w wałbrzyskich zakładach Toyoty i Faurecii albo w jelczańskich zakładach Toyoty i Faurecii - mówi Tomasz Koch.

O koncepcji Lean Management

W połowie lat 90. światowy rozgłos i uznanie zyskała książka JamesaWomacka i Daniela Jonesa zatytułowana „The Machine That Change the World”. W książce tej filozofia produkcji zorientowanej na potrzeby klienta, oszczędnie gospodarująca zasobami (głównie pracą ludzką i kapitałem), została określona mianem szczupłej (ang. lean).

Koncepcja Lean Management zrodziła się na fali inicjatyw badawczych, które podjęto w latach 80. ubiegłego wieku, kiedy to przewaga konkurencyjna japońskiego przemysłu motoryzacyjnego stała się niekwestionowanym faktem. Od tamtej pory terminem Lean Management określa się kierunek zarządzania przedsiębiorstwem, oparty na zbiorze praktyk biznesowych zapoczątkowanych przez koncern motoryzacyjny Toyoty w latach 50. ubiegłego wieku.

Praktyki zapoczątkowane w japońskim przemyśle motoryzacyjnym można z powodzeniem przenieść na grunt innych dziedzin gospodarki i to niezależnie od kraju ich pochodzenia. Dziś mówi się już nie tylko o szczupłej produkcji, ale także o odchudzonej administracji, usługach czy służbie zdrowia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Konferencja na temat filozofii Lean Management