Konferencja o Facebooku

MEJ
opublikowano: 2015-06-11 07:00

12 czerwca br. na Uniwersytecie Gdańskim rozpocznie się I Międzynarodowa Konferencja „Facebook – Lustro mediów”, poświęcona temu największemu portalowi społecznościowemu i jego roli w przemianach społecznych ostatniej dekady.

Rynkowe i marketingowe konsekwencje powstania Facebooka, jego socjologiczne i psychologiczne skutki, wpływ na zarządzanie oraz dylematy etyczne i prawne związane z ekspansją tego portalu będą także istotnymi tematami, jakie mają być poruszane w trakcie konferencji "Facebook – Lustro mediów” . Konferencja, której organizatorami są wspólnie , Instytut Kultury, Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytet Gdański odbędzie się na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego

Konferencja odbywa się obecnie mimo iż to w 2014 roku upłynęło 10 lat od powstania i uruchomienia Facebooka. Jednak, w związku z zamknięciem cykli różnych badań naukowych dotyczących tego istotnego zjawiska kulturowego, jakim jest Facebook, naukowcy chcą obecnie zaprezentować wyniki analiz dotyczących wpływu tego portalu na ewolucje kultury i zachowań społecznych w ostatniej dekadzie

 Konferencja ma objąć następujące tematy:

- Facebook – medium spotkań (wymiar socjologiczny i psychologiczny)

- Facebook a media publiczne

- Facebook w kulturze

- Facebook – medium marketingu

- Facebook – medium nowej komunikacji

- Facebook – sprawca schyłku tzw. starych mediów

- Media na Facebooku – paradoks kanibalizacji?

 - Rynkowe konsekwencje obecności Facebooka

 - Facebook – czy każdy może być dziennikarzem?

 - Facebook – czyli koniec dziennikarstwa. Gdy amator wygrywa z profesjonalistą.

 - Facebook – zarządzanie nowym medium

-  Facebook – a wykluczenie cyfrowe

 - Facebook – dylematy etyczne i prawne

- Przyszłość Facebooka – moda, trend czy medialna rzeczywistość

Uczestnikami Konferencji będą polscy i zagraniczni naukowcy, m.in. prof. Andrzej Stanisław Barczak (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), prof. Alina Hyz  (T.E.I. Pireus), prof. dr hab. Leon Tadeusz Dyczewski OFM Conv (Katolicki Uniwersytet Lubelski), prof. dr hab. Tomasz Goban – Klas (Uniwersytet Jagielloński), prof. dr hab. Wiesław Godzic  (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej), prof. dr hab. Dariusz Jemielniak (Akademia im. Leona Koźmińskiego)prof. dr hab. Sławomir Magala (Erasmus University of Rotterdam), prof. dr hab. Jacek Sobczak (Szkoła Wyższa Psychologii Społeczne), red. Edwin Bendyk („Polityka”). Uczestnikami konferencji będą także przedstawiciele polskich mediów oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.