12 października wchodzący w skład konsorcjum Budimex otrzymał oświadczenie Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze o odstąpieniu od kontraktu na realizację rozbudowy warszawskiego lotniska im. Fryderyka Chopina. W związku z tą decyzją konsorcjum wykonawcze Ferrovial Agroman, Budimex, Estudio Lamela wydało oświadczenie. Pisze w nim, że budowa Terminala 2 wraz z pirsem północnym Portu Lotniczego w Warszawie (II etap) została zrealizowana i zakończona w terminie i zgodnie z projektem wykonanym  projektantów. Projekt ten został zatwierdzony zarówno przez PPL, jak również przez niezależnego weryfikatora, firmę Epstein.
- Przyczyny, z jakich Terminal 2 nie został otwarty do dnia dzisiejszego, są całkowicie niezależne od Konsorcjum i nie są następstwem jego działań. Głównym powodem, który od miesięcy uniemożliwia uruchomienie hali odlotów Terminala 2 jest decyzja podjęta przez Państwową Straż Pożarną o niedopuszczeniu do eksploatacji , ani ostatecznie, ani także warunkowo, zainstalowanego w obiekcie, Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego (DSO). Konsorcjum całkowicie nie zgadza się z taką decyzją. Pomimo tego dążąc do jak najszybszego uruchomienia hali odlotów, Wykonawca od dwóch miesięcy współpracuje z Centrum Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej (CNBOP), przy opracowaniu rozwiązań dostosowujących działanie systemu DSO do wymagań Straży Pożarnej - głosi oświadczenie. 
Po zapoznaniu się z treścią oświadczenia z 12 października o odstąpieniu od kontraktu, konsorcjum stwierdza, iż jest ono niezasadne.
- Działanie to ma na celu przeniesienie odpowiedzialności za zerwanie kontraktu z PPL-u na Wykonawcę - głosi komunikat. 
 Konsorcjum zapowiada w związku z tym, że podejmie wszelkie niezbędne kroki 
prawne, w celu obrony własnych praw, jak również zachowania dobrego imienia jego 
członków.
MD