Kontrakt na e-myto zdrożał do 667 mln zł

GSU
opublikowano: 2021-01-28 14:22

Ministerstwo Finansów podpisało z Instytutem Łączności aneks do umowy dotyczącej przejęcia i obsługi elektronicznego systemu poboru opłat.

W styczniu miała wygasnąć umowa, na mocy której Instytut Łączności (IŁ) miał przejąć eksploatację starego systemu e-myta do czasu przygotowania nowego, czym zajmuje się Ministerstwo Finansów (MF). Nowy system jednak nie jest jeszcze gotowy, więc trzeba było podpisać aneks, przedłużający umowę do końca czerwca. Wartość kontraktu wzrosła do 541,83 mln zł netto (pierwotnie 359,1 mln zł), czyli 666,5 mln zł brutto (pierwotnie 441,7 mln zł).

W roli zamawiającego wystąpiło tym razem MF, zastępując Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD), które od od lipca 2020 r. odpowiada za organizację poboru opłat za przejazd autostradami. Pierwotną umowę GITD podpisał z Instytutem Łączności w 2018 r. Wykonawca przekazał większość zadań podwykonawcom, wśród nich... twórcy systemu, czyli Kapschowi.