Warto kupić, bo…Wybraliśmy…
Kię Optimę z wysokoprężnym silnikiem 1,7 i manualną skrzynia biegów w wersji wyposażenia M za 87 900 zł.
Stawiamy na diesla z dwóch powodów. Pierwszy to ten, że nie chcemy czekać. Auta z silnikiem wysokoprężnym już są w sprzedaży, a na benzynowe trzeba poczekać do maja. Drugi – to relatywnie mała różnica ceny wersji na benzynę i na olej napędowy (5 tys. zł).
Skoro dopłaciliśmy do diesla, nie proponujemy doposażenia auta w automatyczną skrzynię biegów. Taka operacja wymaga powiększenia budżetu na auto o kolejne 5 tys. zł i powoduje, że Optima pali więcej (średnio o 0,9 l na 100 km).
Proponowana przez nas wersja wyposażenia (M) jest bogata. Ma wszystko, co sprzyja bezpiecznemu podróżowaniu, i wiele, by podnieść komfort tegoż. Jest automatyczna dwustrefowa klimatyzacja i niezłe audio oraz Bluetooth. Za te pieniądze wstyd oczekiwać więcej.
Silnik benzynowy
Silnik rzędowy, czterocylindrowy, dostępny z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub 6-biegowym automatem.
poj. 2,0 DOHC* moc 170 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h bd.
prędkość maksymalna bd.
maksymalny moment obrotowy (przy 4,3 tys. obr./min) spalanie: w cyklu miejskim
w cyklu pozamiejskim *od maja 2012
196 Nm
bd. bd.
Silnik diesla
Silnik rzędowy, czterocylindrowy, doładowany (turbina o zmiennej geometrii), dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów lub 6-biegowym automatem.
poj. 1,7 CRDI moc 136 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,5 s z automatem 11,6 s prędkość maksymalna 202 km/h z automatem 197 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 2,0-2,5 tys. obr./min) 320 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,1 l/100 km z automatem 7,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,5 l/100 km z automatem 4,9 l/100 km
Miejsce
Pod względem rozmiarów zewnętrznych Optima plasuje się w ścisłej czołówce segmentu D. Mają one wpływ na prezencję nadwozia, ale przede wszystkim gwarantują Kii olbrzymią przestrzeń dla pasażerów i na walizki. Bagażnik mieści 505 l. Wykorzystanie tej przestrzeniu ułatwia spory otwór załadunkowy, utrudniają zaś nieosłonięte zawiasy.
*Symulacja nie jest ofertą handlową.
Wyposażenie
M – najtańszy w przypadku modelu Optima pakiet zawiera komplet poduszek powietrznych (przednie, boczne – dla przednich foteli i tylnej kanapy oraz kurtyny). Jako wyposażenie standardowe ma również pokaźny zestaw systemów wspomagających kierowcę. Jest oczywiście ABS z rozdziałem siły hamowania. Jest również ESS (automatycznie włączające się światła awaryjne przy ostrym hamowaniu). Do kompletu system stabilizacji toru jazdy, system kontroli trakcji, system wspomagający pokonywanie wzniesień, aktywne zagłówki w przednich fotelach oraz system „podpowiedzi ruchu kierownicy”. Decydujący się na wersję wyposażenia M otrzymają również: przednie światła przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane lusterka boczne (w kolorze nadwozia), zdalnie sterowany centralny zamek, immobilizer, wielofunkcyjną kierownicę i Bluetooth z zestawem głośnomówiącym. Jest także tempomat, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, skóra na kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Do tego radio CD MP3 z sześcioma głośnikami i wejściami USB oraz AUX, a także składana i dzielona (6:4) tylna kanapa z podłokietnikiem. Podłokietnik również między przednimi fotelami. Całość spoczywa na 16-calowych aluminiowych felgach. Cena Optimy z tym wyposażaniem zaczyna się od 82 900 zł (silnik benzynowy).
L – wersja droższa o 11 tys. zł od najuboższej. W zamian dodatkowo: pakiet zawierający światła do jazdy dziennej, reflektory z doświetlaniem zakrętów i spryskiwaczami, podgrzewane lusterka boczne i przednie fotele. Do tego czujniki parkowania (z tyłu i przodu), asystent parkowania równoległego, rozbudowane zegary z kolorowym 3,5-calowym wyświetlaczem, przednia szyba z systemem automatycznego odparowywania, czujnik deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne i materiałowo-skórzana tapicerka. Fotel kierowcy bogatszy o elektryczne sterowanie z pamięcią ustawień, a bagażnik o siatkę przytrzymującą ładunek. Auto spoczywa na 17-calowych felgach – oczywiście aluminiowych.
XL – więcej niż można oczekiwać. Tyczy się to zarówno zawartości tego pakietu wyposażenia, jak i ceny. Od wersji M jest droższa o 25 tys. zł i ma wszystko to, co zawiera pakiet L, a dodatkowo: skórzaną tapicerkę, nawigację satelitarną z 7-calowym ekranem, system audio firmowany przez Infinity z 12 głośnikami i 11-kanałowym wzmacniaczem o mocy 550 Watt. Jest również kamera cofania i tzw. inteligentny kluczyk. Do tego panoramiczne okno dachowe (otwierane elektrycznie), zestaw dyskretnego podświetlenia wnętrza, kilka dodatków stylistycznych (nakładki na pedały, nakładki progowe itp.). Szyby (kierowcy i pasażera) są pokryte powłoką hydrofobową, co poprawia widoczność. Całości dopełniają 18-calowe obręcze aluminiowe.
To kolejny model, którym Kia udo niedaleko jej do europejskich i japońs konkurentów. Auto jest objęte siedmioletnia gwara Optima ma konkurencyjną cenę i bo wyposażenie standardowe.
Jak kupić, jak zapłacić?
Za gotówkę: 87 990 zł.
Na kredyt: miesięczna rata 1731,06 zł.
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt Automoto + Pakiet MultiBezpieczny w MultiBanku. Kwota kredytu – 70 320 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,77 proc., prowizja jednorazowa – 3 proc. Ubezpieczenie – 0,1 proc. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Maksymalna kwota kredytu nawet do 125 proc. wartości pojazdu. Nadwyżką można skredytować prowizję, składki na ubezpieczenia AC i dodatkowe wyposażenie samochodu. Symulację – jako najkorzystniejszą na 7 .03. 2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl.
W leasingu: miesięczna rata 1795 zł.
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 2 proc. Symulację przygotował Masterlease*.
Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1475 zł.
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 29,9 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.
Podobne u konkurencji
1. Ford Mondeo sedan 2,0 TDCi 140 KM ambiente 99 000 zł 2. Volkswagen Passat Limousine 2,0 TDI 140 KM Trendline 104 990 zł 3. Toyota Avensis sedan 2,0 D-4D 124 KM Luna 95 900 zł 4. Hyundai i40 sedan 1,7 CRDi 136 KM Classic 89 900 zł 5. Opel Insignia sedan 2,0 CDTI 130 KM Insignia 99 900 zł
*auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub niższym wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia; ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.