Wyposażenie
Trendline – Komplet, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Minimum, jeśli chodzi o komfort. Jest ABS i ASR (system zapobiegający uślizgowi kół przy ruszaniu), ESP, 6 poduszek powietrznych (w tym dwie kurtynowe) oraz system MSR (zapobiega blokowaniu kół napędowych podczas hamowania silnikiem). Lusterka i zderzaki w kolorze nadwozia. Fotel kierowcy ma regulację wysokości. Klimatyzacja manualna. Radio z CD, czterema głośnikami i możliwością odtwarzania plików MP3. Auto spoczywa na stalowych, szesnastocalowych obręczach. Jest wyposażone w centralny zamek sterowany pilotem. Przednie i tylne szyby sterowane są elektrycznie. Wersja wyposażenia Trendline dostępna jest z silnikiem benzynowym 1,2 TSI i 1,4 TSI (ale tylko wtedy, gdy kupujący nie zamawia skrzyni DSG) oraz 1,6 TDI (również bez DSG). Ceny auta z tym wyposażeniem zaczynają się od 69 990 zł (1,2 TSI).
Comfortline – Za dodatkowe 3,3 tys. zł. Chyba warto je wydać, bo w standardzie pojawiają się komfortowe fotele z przodu (z możliwością regulacji podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa). W tej wersji oba przednie fotele mają regulację wysokości, a między nimi znajduje się podłokietnik ze schowkiem, są też – podnoszące wizualną atrakcyjność auta – chromowane wstawki. Kierownica, gałka zmiany biegów i dźwignia hamulca postojowego są pokryte skórą, a oparcie tylnej kanapy ma podłokietnik i znany wszystkim narciarzom otwór ułatwiający przewożenie długich przedmiotów. W bagażniku dodatkowe gniazdo 12 V, W kabinie tempomat. Zamiast felg stalowych – aluminiowe, również szesnastocalowe. Ta wersja wyposażenia występuje z silnikami benzynowymi 1,2 i 1,4 TSI oraz dieslem 1,6 TDI.
Highline – Najwyższy poziom wyposażenia standardowego. Jest też jedynym dla silników benzynowych o mocy 160 i 200 KM oraz 140-konnego diesla, nie występuje dla silnika 1,2 TSI. W innych przypadkach wymaga dopłaty 7,3 tys. zł (w porównaniu do Trendline). W zamian oferuje Comfortline oraz: więcej chromu i przyciemniane tylne szyby, dywaniki, a w przypadku zakupu auta z DSG – sterowanie przełożeniami łopatkami przy kierownicy. Sama kierownica jest wielofunkcyjna. Sportowe fotele, światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, automatyczna klimatyzacja (Climatronic), czujnik deszczu, elektrochromatyczne wsteczne lustrko. Dla wersji z 200-konnym silnikiem siedemnastocalowe felgi aluminiowe. Reszta na szesnastocalowych kołach – również aluminiowych. Najtańsza Jetta z tym wyposażeniem kosztuje 79 990 zł (1,4 TSI).
Czy wiesz, że...
Za dodatkowe 1,9 tys. zł możesz wyposażyć Jette w pakiet BlueMotion Technology, na który składają się opony o niskich oporach toczenia oraz systemy odzyskujące energię podczas hamowania i wyłączające silnik na czas postoju. Oferta dotyczy silników 1,2 TSI i 1,6 TDI. W przypadku jednostki benzynowej pakiet pozwala zaoszczędzić około 0,6 l na 100 km w mieście i 0,3 l na trasie. W dieslu oszczędność to 0,4 l na 100 km w mieście i 0,8 l na 100 km w trasie.
Podobne u konkrecji*
Toyota Corolla 1,6 (132 KM) Luna – 68 900 zł. Chevrolet Cruze 4d 1,6 LT+ (124 KM) – 58 990 zł. Renault Fluence 1,6 SL Color Edition (110 KM) – 59 700 zł. Mazda 3 Sedan 1,6 Exclusive (105 KM) – 69 900 zł. Ford Focus 1.6 Duratec Trend (105 KM) – 67 200 zł.
Miejsce
Pojemność bagażnika to 510 l. Szerokość przestrzeni bagażowej to 1008 mm, wysokość 498 mm. Długość to 1092 mm (po złożeniu tylnej kanapy 1858 mm). Warto podkreślić, że nowa Jetta jest niemal identycznej wielkości jak VW Passat B5 (to ten produkowany w latach 1996-2005).
Warto kupić bo…
Dynamika i ekonomika silników więcej niż zadowalająca.
To eleganckie i przestronne auto.
Ergonomia miejsca kierowcy na piątkę z plusem.
Trzeba pamiętać, że…
Łatwo zginąć w tłumie. Jeśli chcesz się wyróżniać Jetta to kiepski pomysł.
Jetta pośród konkurencji wypada kiepsko, jeśli chodzi o cenę.
Wykorzystanie niemałej przestrzeni bagażowej utrudniają wnikające do wnętrza zawiasy pokrywy.
Do twojej floty wybraliśmy…
...Volkswagena Jettę 1,2 TSI Trendline za 69 990 zł, proponujemy również doposażenie auta w „pakiet 990” za 990 zł. Cena: 70 980 zł
Stawiamy na silnik benzynowy ze względu na cenę. Auto z takim samym wyposażeniem z sinikiem wysokoprężnym jest o 9,3 tys. zł droższe. Jetta i tak jest droga, poprzestajemy więc na podstawowej jednostce benzynowej.
Najniższy poziom wyposażenia ma wszystko, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i klimatyzację.
Proponujemy doposażenie auta w „pakiet 990”, bo się opłaca. Za 990 zł otrzymujemy wyposażenie warte grubo ponad 4 tys. zł, m.in. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, lepsze audio (8 głośników), wysokiej klasy alarm, podgrzewane fotele i spryskiwacze reflektorów.
Jak kupić, jak zapłacić?
Za gotówkę: 70 980 zł brutto
Na kredyt: miesięczna rata 1458,82 zł
Wpłata własna 20 proc. Okres kredytowania 48 miesięcy. Oprocentowanie 3,99 proc. Symulację przygotował Volkswagen Bank*. W leasingu: miesięczna rata 1400 zł
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 7,5 proc. Symulację przygotował Masterlease*.
Wynajem (leasing z serwisem): 1137 zł miesięcznie
20 proc. opłaty wstępnej. Okres finansowania: 48 miesięcy.
Wykup maksymalny: 35,1 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych.
Symulację przygotował Masterlease*.
*Symulacja nie jest ofertą handlową.