Strata operacyjna firmy wyniosła 10,1 mln zł, a przychody spadły o 7 proc. do 265 mln zł.
Po trzech kwartałach przychody sięgają 829 mln zł (spadek o 7,8 proc.), w tym sprzedaż reklam zmniejszyła się o 9,2 proc. do 467,1 mln zł, sprzedaż wydawnictw o 18,9 proc. do 115,7 mln zł, biletów do kina o 8,2 proc. do 95,7 mln zł, a pozostała sprzedaż wzrosła o 9,7 proc. do 150,5 mln zł.
Według szacunków grupy wydatki na całym rynku reklamy wyniosły około 5,3 mld zł (spadek o ponad 4,5 proc.).
EBITDA operacyjna Agory wyniosła 61,6 mln zł. Po wyeliminowanu kosztów zwolnień grypowych wynik byłby o 9 mln zł wyższy, a strata netto wyniosłaby 1,2 mln zł.
Koszty operacyjne netto Grupy spadły o 1,8 proc. do 839 mln zł pomimo kosztów zwolnienia grupowego w Agorze, które obciążyły wynik w 3 kw. 2012 r. kwotą 9,2 mln zł. Oszczędności wynikają głównie z ograniczenia wydatków na reprezentację i reklamę (o 26,8 proc.) oraz z niższych niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych rozliczanych w instrumentach finansowych. Zmniejszyły się także koszty zużycia materiałów i energii oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów, jak również koszty amortyzacji, głównie dzięki ograniczeniu tych pozycji kosztowych w 2 kw. 2012 r.
- Rezultaty okazały się zbieżne z naszymi oczekiwaniami. Ze względu na słabe dane z rynku reklamy Agora kolejny raz zrewidowała w dół swoje oczekiwania dla poszczególnych segmentów, w szczególności dla radia i reklamy zewnętrznej. Jedyną korektą w górę jest reklama w kinach, jednak jej waga w całości rynku reklamy jest bardzo mała - komentują analitycy DM BDM.