Zysk netto rynkowego potentata wzrósł o 19 proc. do 2,2 mld USD. Z kolei przychody spółki zwiększyły się o 9 proc. osiągając poziom 13,4 mld USD. W obu przypadkach odnotowane wyniki okazały się zdecydowanie lepsze od prognozowanych przez analityków.
Firma nadal czerpie ogromne profity z kultowego już filmu „Kraina Lodu”. I nie chodzi nawet o same wpływy ze sprzedaży biletów czy praw do nadawania. Ogromną popularnością cieszą się bowiem zabawki i gadżety związane z tą produkcją. Wsparły one sprzedaż działu produktów konsumenckich, która zwiększyła się o 22 proc. Dzięki temu udało się zniwelować słabsze wyniki samego studia filmowego. Jego przychody spadły o 2 proc., co tłumaczone jest przede wszystkim gorszymi rezultatami generowanymi przez ostatnią dużą produkcję studia – „Wielka Szóstka”.
Spory udział w osiągnięciu przez koncern tak dobrych rezultatów miały też parki tematyczne. W ich przypadku odnotowano 6-proc. wzrost sprzedaży
