Mówi się, że polskie gry to świetny towar eksportowy. Warto jednak skupić się też na rodzimym kliencie, bo jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w czerwcu 2013 r. witryny z grami flash czy grami online przyciągnęły 55 proc. internautów, czyli o jedną dziesiątą mniej niż rok wcześniej.
— Wynik nie musi jednak oznaczać, że Polacy mniej grają online. Być może mniej zajmują ich proste, flashowe gry w serwisach niezależnych. Wiele gier, jak np. popularny u nas „World of Tanks”, ma zewnętrzne aplikacje. Poza tym internauci poświęcają sporo czasu na gry, ale wewnątrz serwisów społecznościowych, takich jak Facebook czy nk.pl — wyjaśnia Tomasz Lechowicz, ekspert Gemiusa w zakresie technologii internetowych.
50
proc. Tyle samo użytkowników witryn internetowych z grami jest wśród mężczyzn, jak i kobiet. Różnice dotyczą raczej grup wiekowych.
66
proc. Tyle osób odwiedzających strony internetowe z grami mieści się w grupie wiekowej 7-14 lat.