Zarząd Dróg Miasta Krakowa podpisał w lutym umowę z konsorcjum firm Trakcja PRKiI i Comsa S.A.U. na modernizację torowiska w ciągu ul. Krakowskiej. To od dawna oczekiwana inwestycja, która ostatecznie pochłonie aż 94 mln zł.
— Ta krakowska arteria po przebudowie stanie się zupełnie nową przestrzenią miejską. Nowe, wytłumione torowisko poprawi komfort mieszkańców Kazimierza oraz osób podróżujących komunikacją miejską — mówi Jacek Majchrowski, prezydent miasta.
W ramach inwestycji przebudowane zostanie torowisko wraz z ul. Krakowską na odcinku od ul. Rollego do Józefa Dietla. Pracami objęty będzie też węzeł rozjazdów Krakowska-Dietla-Stradomska oraz ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej. Dodatkowo renowacji poddany zostanie most Piłsudskiego, który ma zyskać „efektowną oprawę świetlną”.
— Zgodnie z założeniami umownymi prace potrwają 10 miesięcy, w tym już po ośmiu planujemy oddać torowisko. Z robotami ruszymy na początku marca 2019 r. Wkrótce przedstawimy mieszkańcom szczegóły dotyczące zmian w organizacji ruchu — informuje Marek Kacprzak, wiceprezes Trakcji PRKiI.
Część wydatków na renowację ulicy, która znajduje się w słynnej turystycznej dzielnicy miasta — na Kazimierzu, pokryje dotacja unijna. Początkowo samorząd chciał na ten cel przeznaczyć prawie dwa razy mniej — około 50 mln zł. W kolejnych przetargach firmy proponowały jednak wyższe ceny. Z tego powodu unieważniono dwa pierwsze przetargi, a realizacja inwestycji się opóźniła.