Czytasz dzięki

Krotoski i Cichy podzielili Polskę

opublikowano: 01-08-2019, 22:00

Po 30 latach wspólnicy Robert Krotoski i Mirosław Cichy stali się konkurentami. Właśnie podpisali umowę podziału grupy.

Grupa Krotoski-Cichy, która miała kilkanaście salonów marek: Volkswagen, Audi, Škoda, Seat oraz Porsche, była przez ostatnie lata największym niezależnym dilerem samochodów w Polsce. Jej właściciele od jakiegoś czasu mieli jednak różne koncepcje dalszego rozwoju firmy. O „rozwodzie” mówiło się od miesięcy, a formalnie zaczął się on wiosną tego roku. Na początku maja do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły wnioski o zezwolenie na koncentrację na rynku w związku z planowanym podziałem grupy. W tym tygodniu dotychczasowi wspólnicy zawarli ostatecznie porozumienie regulujące warunki podziału wspólnego dotychczas imperium.

Obaj pozostaną w branży, ale będą działać w różnych częściach Polski. Salony wraz z serwisami rozdzielili więc według klucza geograficznego. Robert Krotoski przejmuje placówki w centralnej i południowej Polsce, a Mirosław Cichy w zachodniej i północno-zachodniej części kraju. Nowa Grupa Krotoski prowadzić będzie salony i serwisy Volkswagena w Częstochowie, Łodzi, Warszawie oraz w podstołecznym Nadarzynie, salon i serwis Škody w Częstochowie, a także serwisy tej marki w Łodzi, Warszawie i Nadarzynie. Krotoski zostawi sobie również salony Audi w Częstochowie, Łodzi, Warszawie i Wolicy nieopodal stolicy oraz łódzki salon i serwis Porsche. Grupie Cichy przypadną salony i serwisy samochodowe m.in. w Poznaniu, Pile, Szczecinie, Koszalinie i Słupsku.

Dotychczasowa grupa Krotoski-Cichy od 2014 r. zajmowała pierwsze miejsce na opracowanej przez DCG Dealer Consulting i firmę Samar liście TOP50 największych niezależnych dilerów samochodów. W zeszłym roku, według rankingu, sprzedała prawie 25 tys. aut, czyli o blisko jedną dziesiątą więcejniż rok wcześniej. O ponad 4 tys. pojazdów wyprzedziła firmę PGD-IP i zdystansowała pozostałych konkurentów, z których najlepsi — np. PTH oraz Grupa Plichta — mogli się pochwalić sprzedażą niespełna 13 tys. aut. Podział lidera na dwa podmioty oznacza jednak zmiany w przyszłorocznej czołówce listy. Zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, prezesa IBRM Samar, spore szanse na awans na pozycję lidera ma PGD handlujące m.in. samochodami Ford, Nissan, Suzuki, Fiat, Seat, Hyundai, Opel, KIA i Jeep. Ostatni raz na 1. miejscu TOP50 firma była w 2013 r., gdy sprzedała 10 tys. aut i o ok. 0,5 tys. wyprzedzała grupę Krotoski-Cichy.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane