Krotoski i Cichy podzielili Polskę

opublikowano: 01-08-2019, 22:00

Po 30 latach wspólnicy Robert Krotoski i Mirosław Cichy stali się konkurentami. Właśnie podpisali umowę podziału grupy.

Grupa Krotoski-Cichy, która miała kilkanaście salonów marek: Volkswagen, Audi, Škoda, Seat oraz Porsche, była przez ostatnie lata największym niezależnym dilerem samochodów w Polsce. Jej właściciele od jakiegoś czasu mieli jednak różne koncepcje dalszego rozwoju firmy. O „rozwodzie” mówiło się od miesięcy, a formalnie zaczął się on wiosną tego roku. Na początku maja do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły wnioski o zezwolenie na koncentrację na rynku w związku z planowanym podziałem grupy. W tym tygodniu dotychczasowi wspólnicy zawarli ostatecznie porozumienie regulujące warunki podziału wspólnego dotychczas imperium.

Obaj pozostaną w branży, ale będą działać w różnych częściach Polski. Salony wraz z serwisami rozdzielili więc według klucza geograficznego. Robert Krotoski przejmuje placówki w centralnej i południowej Polsce, a Mirosław Cichy w zachodniej i północno-zachodniej części kraju. Nowa Grupa Krotoski prowadzić będzie salony i serwisy Volkswagena w Częstochowie, Łodzi, Warszawie oraz w podstołecznym Nadarzynie, salon i serwis Škody w Częstochowie, a także serwisy tej marki w Łodzi, Warszawie i Nadarzynie. Krotoski zostawi sobie również salony Audi w Częstochowie, Łodzi, Warszawie i Wolicy nieopodal stolicy oraz łódzki salon i serwis Porsche. Grupie Cichy przypadną salony i serwisy samochodowe m.in. w Poznaniu, Pile, Szczecinie, Koszalinie i Słupsku.

Dotychczasowa grupa Krotoski-Cichy od 2014 r. zajmowała pierwsze miejsce na opracowanej przez DCG Dealer Consulting i firmę Samar liście TOP50 największych niezależnych dilerów samochodów. W zeszłym roku, według rankingu, sprzedała prawie 25 tys. aut, czyli o blisko jedną dziesiątą więcejniż rok wcześniej. O ponad 4 tys. pojazdów wyprzedziła firmę PGD-IP i zdystansowała pozostałych konkurentów, z których najlepsi — np. PTH oraz Grupa Plichta — mogli się pochwalić sprzedażą niespełna 13 tys. aut. Podział lidera na dwa podmioty oznacza jednak zmiany w przyszłorocznej czołówce listy. Zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, prezesa IBRM Samar, spore szanse na awans na pozycję lidera ma PGD handlujące m.in. samochodami Ford, Nissan, Suzuki, Fiat, Seat, Hyundai, Opel, KIA i Jeep. Ostatni raz na 1. miejscu TOP50 firma była w 2013 r., gdy sprzedała 10 tys. aut i o ok. 0,5 tys. wyprzedzała grupę Krotoski-Cichy.

e4037212-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu