Grupa Krotoski-Cichy, która miała kilkanaście salonów marek: Volkswagen, Audi, Škoda, Seat oraz Porsche, była przez ostatnie lata największym niezależnym dilerem samochodów w Polsce. Jej właściciele od jakiegoś czasu mieli jednak różne koncepcje dalszego rozwoju firmy. O „rozwodzie” mówiło się od miesięcy, a formalnie zaczął się on wiosną tego roku. Na początku maja do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły wnioski o zezwolenie na koncentrację na rynku w związku z planowanym podziałem grupy. W tym tygodniu dotychczasowi wspólnicy zawarli ostatecznie porozumienie regulujące warunki podziału wspólnego dotychczas imperium.
Obaj pozostaną w branży, ale będą działać w różnych częściach Polski. Salony wraz z serwisami rozdzielili więc według klucza geograficznego. Robert Krotoski przejmuje placówki w centralnej i południowej Polsce, a Mirosław Cichy w zachodniej i północno-zachodniej części kraju. Nowa Grupa Krotoski prowadzić będzie salony i serwisy Volkswagena w Częstochowie, Łodzi, Warszawie oraz w podstołecznym Nadarzynie, salon i serwis Škody w Częstochowie, a także serwisy tej marki w Łodzi, Warszawie i Nadarzynie. Krotoski zostawi sobie również salony Audi w Częstochowie, Łodzi, Warszawie i Wolicy nieopodal stolicy oraz łódzki salon i serwis Porsche. Grupie Cichy przypadną salony i serwisy samochodowe m.in. w Poznaniu, Pile, Szczecinie, Koszalinie i Słupsku.
Dotychczasowa grupa Krotoski-Cichy od 2014 r. zajmowała pierwsze miejsce na opracowanej przez DCG Dealer Consulting i firmę Samar liście TOP50 największych niezależnych dilerów samochodów. W zeszłym roku, według rankingu, sprzedała prawie 25 tys. aut, czyli o blisko jedną dziesiątą więcejniż rok wcześniej. O ponad 4 tys. pojazdów wyprzedziła firmę PGD-IP i zdystansowała pozostałych konkurentów, z których najlepsi — np. PTH oraz Grupa Plichta — mogli się pochwalić sprzedażą niespełna 13 tys. aut. Podział lidera na dwa podmioty oznacza jednak zmiany w przyszłorocznej czołówce listy. Zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, prezesa IBRM Samar, spore szanse na awans na pozycję lidera ma PGD handlujące m.in. samochodami Ford, Nissan, Suzuki, Fiat, Seat, Hyundai, Opel, KIA i Jeep. Ostatni raz na 1. miejscu TOP50 firma była w 2013 r., gdy sprzedała 10 tys. aut i o ok. 0,5 tys. wyprzedzała grupę Krotoski-Cichy.