Rynek komputerów w Polsce przeżywa najgłębszą zapaść od lat. To jednak nie przestraszyło garwolińskiego Lechpolu. Producent elektroniki, którą sprzedaje pod marką Kruger & Matz, zdecydował się spróbować swoich sił na rynku laptopów.

— Rynek komputerów jest bardzo duży i perspektywiczny. W ubiegłym roku wypuściliśmy na rynek nasz pierwszy ultrabook, który został dobrze przyjęty przez klientów. To nas zachęciło do spróbowania sił na tym rynku— mówi Michał Leszek, jeden z trzech braci Leszków, którzy zarządzają Lechpolem. W maju w ofercie garwolińskiej firmy ma pojawić się pierwsza linia laptopów. Spółka postawiła na produkty z wyższej półki, które chce sprzedawać w cenie 3-4 tys. zł za sztukę.
— Chcemy, by laptopy stały się jedną z głównych linii biznesowych marki Kruger & Matz — mówi Michał Leszek. Kruger & Matz coraz szybciej rośnie. Marka, pod którą Lechpol sprzedaje smartfony, tablety, telewizory czy sprzęt audio, wygenerowała w ubiegłym roku 45 mln zł przychodów. To wzrost o 50 proc. w porównaniu z 2015 r. Podwoiła także marżę na sprzedaży, która wyniosła blisko 10 mln zł.
— W tym roku chcielibyśmy, by nasze przychody wyniosły 60-70 mln zł — mówi Michał Leszek. O tym, że jest to realne, świadczy dobry pierwszy kwartał. Sprzedaż Kruger & Matz wzrosła o 25 proc. i wyniosła 10 mln zł. Marża na sprzedaży przekroczyła zaś 2 mln zł. Najszybciej rosnącą kategorią produktową są telewizory, których sprzedaż poszła w górę aż o 73 proc. kwartał do kwartału. Szybko rosną także przychody z segmentu słuchawek i pozostałych akcesoriów audio. Lechpol coraz śmielej poczyna sobie także za granicą. Eksport przynosi już ok. 20 proc. przychodów firmy, z czego największy udział na spółka córka w Rumunii.