Czytasz dzięki

Kto zyska na Black Week

opublikowano: 27-11-2019, 22:00

Na zbliżającym się festiwalu wyprzedaży najwięcej zarobić mogą polskie e-sklepy oferujące towary za granicą.

Czarny piątek zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Wciąż jednak promocje oferowane za granicą są o wiele bardziej atrakcyjne niż te, które pojawiają się w naszym kraju. Różnicę można zauważyć choćby na przykładzie marek operujących jednocześnie w Stanach Zjednoczonych i Polsce.  H&M oferuje w naszym kraju 20 proc. zniżki na wszystko, a w USA promocje są na poziomie 30 proc. Podobnie Inglot (20 proc. na wszystko w Polsce i 30 proc. w Stanach Zjednoczonych).

— Przekłada się to na średnią kwotę wydaną w tym okresie na zakupy — polscy konsumenci planują na nie przeznaczyć nawet do pięciu razy mniej niż Amerykanie — mówi Edwin Osiecki, dyrektor do spraw marketingu i sprzedaży w DHL Express.

Jego zdaniem czarny piątek to dobra okazja dla polskich e-sklepów, które oferują swoje towary za granicą. Mają one szansę skorzystać choćby na dużo większej chłonności rynku amerykańskiego, na którym sprzedaż w tym dniu w porównaniu do dziennej średniej z całego roku rośnie aż o ponad 2000 proc., podczas gdy w Polsce jest to niecałe 700 proc.

— W Europie atrakcyjnym rynkiem zbytu podczas Black Friday są szczególnie Wielka Brytania i Niemcy, gdzie wzrost sprzedaży wynosi odpowiednio 1708 i 2418 proc. — mówi Edwin Osiecki.

Dodaje, że rosnące zainteresowanie zagranicznymi kierunkami w czasie Black Friday widać po większej o 30 proc. liczbie przesyłek zagranicznych obsługiwanych przez DHL Express. Z analizy przeprowadzonej przez Allegro wynika, że w tym roku z promocji dostępnych podczas Black Friday, Cyber Monday lub ogólnie w czasie Black Week zamierza skorzystać 30 proc. Polaków.

Jedna trzecia z nich po raz pierwszy planuje zakupy w tym czasie. Co druga osoba chce wykorzystać wyprzedażowy tydzień do zakupu świątecznych prezentów. Polacy planują wydać w tym czasie średnio 295 zł, przy czym 68 proc. rodaków deklaruje, że będzie to większy lub znacznie większy budżet niż rok wcześniej. Najczęściej w koszykach zakupowych wylądują towary w kategoriach: elektronika, sport i turystyka, moda, uroda, produkty spożywcze (w tym słodycze), dziecko oraz kultura i rozrywka.

cc937a7e-4287-11ea-b77f-2e728ce88125
Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane