Kupony napędzają klientów sklepom internetowym

DI
opublikowano: 08-01-2013, 00:00

Na polskim rynku e-commerce robi się coraz ciaśniej. Promocje i kupony zniżkowe pozwalają sklepom się wyróżnić — uważają eksperci.

W Polsce działa już ponad 12 tys. sklepów internetowych — to dane z raportu eHandel Polska 2012. Rośnie także handel mobilny — w 2012 r. jego wartość wzrosła o 722 proc., podaje zanox Mobile Performance Barometer 2012. Przedsiębiorcy szukają sposobów na wyróżnienie się.

Z danych Empik.com wynika, że promocje oraz rabaty są jednym z najważniejszych bodźców decydujących o zakupie — tak uważa 49 proc. badanych. Po zakupach grupowych na rynku pojawiają się kolejne serwisy, oferujące kupony zniżkowe lub agregujące zniżki.

— Obecnie z kuponów zniżkowych korzysta już co trzeci polski internauta — mówi Katarzyna Kazior, dyrektor zarządzająca w serwisie z kuponami zniżkowymi www.CupoNation.pl.

— Odnosząc się do sytuacji, jaka panuje w Europie i USA, mogę potwierdzić, że serwisy agregujące promocje czy kupony rabatowe zdobywają coraz większą popularność, a współpraca z nimi przekłada się na realne zyski dla sklepów internetowych — dodaje Jakub Maj, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w zanox, firmie, która zajmuje się reklamą opartą na modelu „płać za efekt’’.

Śledzenie ofert i promocji zabiera internautom coraz więcej czasu. Według danych Godealli, która agreguje takie oferty, w Polsce działa ok. 70 serwisów zajmujących się zniżkami. Blisko 100 zrezygnowało z działalności, ale wciąż powstają nowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu