Posiadacze akcji spółki ChinaVision Media Group długo nie zapomną o środowej sesji. Kurs walorów spółki notowanych na parkiecie w Hongkongu wystrzelił aż o 250 proc. informuje Bloomberg.
Tak spektakularna aprecjacja to efekt reakcji rynku na potwierdzone doniesienia, że 60-proc. pakiet udziałów ChinaVision nabędzie chiński gigant internetowy, Alibaba Group Holding, który to inwestor do tej pory dysponował wraz z innymi udziałowcami około 27 proc. kapitału spółki.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Posiadacze akcji spółki ChinaVision Media Group długo nie zapomną o środowej sesji. Kurs walorów spółki notowanych na parkiecie w Hongkongu wystrzelił aż o 250 proc. informuje Bloomberg.
Tak spektakularna aprecjacja to efekt reakcji rynku na potwierdzone doniesienia, że 60-proc. pakiet udziałów ChinaVision nabędzie chiński gigant internetowy, Alibaba Group Holding, który to inwestor do tej pory dysponował wraz z innymi udziałowcami około 27 proc. kapitału spółki.
Notowania akcji ChinaVision na giełdzie w Hongkongu (źródło: Bloomberg)
None
None
Wartość transakcji szacowana jest na 6,24 mld HK$ (804 mln USD). W jej ramach nowy właściciel ma m.in. kupić 12,5 mld akcji nowej emisji ChinaVision w cenie 0,50 HK$ co oznacza ponad 22-proc. premię względem ceny z poprzedniego zamknięcia na giełdzie.
Akwizycja pozwoli największej chińskiej spółce z segmentu e-commerce pozyskać dostęp do szerokiego zakresu treści od gier i filmów po angielską Premier League. Wzmocni się tym samym pozycja spółki w konfrontacji z ofertą największych rywali Tencent Holdings i Baidu w walce o ponad 618 mln użytkowników serwisów online w Państwie Środka.
Obecnie wśród akcjonariuszy ChinaVision jest m.in. Tencent, który dysponuje 8-proc. udziałem. Po przejęciu przez Alibaba Group Holding udział ten ma spać do jedynie 3 proc.