Kurs producenta gier runął po premierze

GSU
opublikowano: 02-09-2019, 11:01

Przez pierwsze kilkadziesiąt minut równoważenia, a następnie spadek kursu o blisko 18 proc. – to reakcja inwestorów na piątkowa premierę gry „Blair Witch” od Bloober Team. Spółka ma odmienną percepcję premiery niż giełdowi gracze i mówi o najlepszym otwarciu w historii.

W piątek po południu pojawiły się pierwsze recenzje horroru od Bloober Team. Obecnie Średnia ocen prasy branżowej wersji gry na PC na bazie 22 recenzji to 73/100. Gracze jednak gorzej oceniają grę i średnia ocen to obecnie 4,9/10. 

W przypadku wersji na Xbox One ocena recenzentów to 70/100, a ocena gracz 7,3.

Wcześniejsza gra Bloobera „Observer” była oceniona na 78 w wersji na PC  i 86 na xBox One. Oceny „Layers of Fear2” to 63 na Xbox One, 70 na PC i 68 na Playstation 4.

Do tej pory na Steam ukazało się ponad 900 recenzji "Blair Witch", z czego 67 proc. jest pozytywnych. W trakcie weekendu odsetek pozytywnych recenzji był jednak znaczne niższy, momentami wynosił ponad 40 proc., no co wpływ miały problemy techniczne w dniu premiery, które zostały naprawione.

Po prawie trzech dobach od premiery, gra znajduje się w TOP 25 najchętniej kupowanych światowych bestsellerów.

W tzw. piku, grę oglądało 120 tys. użytkowników portalu Twich. 

W związku z podpisanymi umowami Bloober Team nie podaje twardych danych sprzedażowych, ale mówi o najlepszym otwarciu w historii. 

- Myślę, że pierwszy tydzień sprzedaży da nam pełną świadomość na temat trendu. Liczymy jednak na bardzo szybki zwrot poniesionych kosztów produkcji i marketingu. Wierzymy, że zaplanowane działania sprzedażowe będą dla nas podstawą do całkowicie nowych poziomów przychodowych. – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Z wypowiedzi prezesa wynika, ze jest zadowolony z premiery.

– Liczba gratulacji od partnerów biznesowych czy propozycji współpracy w ciągu pierwszych 48 godzin od premiery pokazują, że jesteśmy dzisiaj w zupełnie innym miejscu niż parę dni temu- mówi szef Bloober Team.

- Myślę, że już wkrótce podzielimy się z naszymi akcjonariuszami dobrymi informacjami o przychodach, ale to nie koniec działań na ten rok. Mamy jeszcze kilka niespodzianek, o których poinformujemy wkrótce – dodaje.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane