Kurtek: na koniec roku bezrobocie wyniesie ok. 13 proc.

PAP
opublikowano: 25-03-2014, 11:05

Główna ekonomistka Banku Pocztowego Monika Kurtek o wtorkowych danych GUS, zgodnie z którymi bezrobocie w lutym wyniosło 13,9 proc. wobec 14 proc. w styczniu br., sprzedaż detaliczna wzrosła o 7 proc. rok do roku, a w ujęciu miesięcznym spadła o 0,6 proc.:

"Wzrost sprzedaży detalicznej w lutym o 7 proc. rok do roku jest najwyższy od maja 2012 r. Spora w tym zasługa niskiej bazy odniesienia z lutego ubiegłego roku, kiedy to sprzedaż spadła o 0,8 proc. rok do roku. W opublikowanych we wtorek danych widać także spory wpływ na wynik sprzedaży ogółem kategorii +pojazdy mechaniczne+. O ile w styczniu możliwość odliczenia podatku VAT od zakupu samochodu przez osoby prowadzące działalność gospodarczą nie miała jeszcze istotnego przełożenia na sprzedaż samochodów, o tyle w lutym wpływ ten jest już bardzo wyraźny. Podobnie będzie zapewne w marcu, w ostatnim miesiącu możliwości zakupu samochodu +z kratką+ po obniżonym koszcie.

Luty był kolejnym miesiącem pozytywnych informacji z rynku pracy. Stopa bezrobocia nie wzrosła, jak to było zazwyczaj w latach poprzednich o tej porze roku, ale wręcz spadła w stosunku do stycznia. Liczba bezrobotnych zmniejszyła się o blisko 5 tys. osób, a od marca bezrobotnych powinno ubywać jeszcze szybciej w związku z rozpoczęciem prac sezonowych. Na koniec roku stopa bezrobocia ma szansę znaleźć się w przedziale 12,5 proc. - 13 proc.

Lepsze od oczekiwań dane dotyczące sprzedaży detalicznej i stopy bezrobocia nie będą miały wpływu na najbliższą decyzję Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Spodziewam się, że RPP nie zmieni stóp procentowych do końca br., a pierwsza podwyżka może nastąpić z początkiem 2015 r.".

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane