La Liga chce znaleźć nowych chętnych na transmisje meczów

opublikowano: 16-06-2021, 13:26

La Liga, najwyższa liga piłkarska Hiszpanii, zmienia zasady przetargu na prawa do transmisji meczów, aby zachęcić do udziału w nim nowe firmy i zapobiec spadkowi przychodów, dowiedział się nieoficjalnie Bloomberg.

La Liga chce zaoferować pakiety transmisji meczów odbywających się w jednym lub dwóch tygodniach, stosując podobne rozwiązanie do wprowadzonego w Anglii, gdzie Amazon.com kupił „paczkę” 20 meczów, twierdzi informator agencji. Podczas przetargu zostaną zaproponowane uczestnikom różne warianty pakietów zaprojektowanych w ten sposób, aby pozwolić nowym graczom wejść na hiszpański rynek, którego wartość szacowana jest na 1,14 mld EUR.

fot. Forum
fot. Forum

- Pakiet 20 meczów, lub podobny, wydaje się przyszykowany pod Amazon – uważa Minal Modha, analityk firmy konsultingowej Ampere Analysis z Londynu. – Może być jednak atrakcyjny także dla innych nadawców internetowych jak Discovery+, którzy mogą chcieć zaistnieć. Coś takiego to doskonały sposób testowania produktu dla nowych platform, które dopiero zaczynają kupować prawa do pokazywania sportu – dodał.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane