Należąca do Grupy Audi włoska marka dostarczyła klientom w okresie styczeń—wrzesień 8,14 tys. samochodów, osiągając 2,41 mld EUR przychodów oraz 592 mln EUR zysku operacyjnego. Choć to nieco mniej niż rok wcześniej — w analogicznym okresie 2024 r. Lamborghini sprzedało 8,41 tys. aut, uzyskując 2,43 mld EUR przychodów i 678 mln EUR zysku — producent z Sant’Agata Bolognese utrzymuje imponującą rentowność operacyjną na poziomie 24,6 proc.
— Wyniki potwierdzają siłę naszego modelu biznesowego i konsekwencję w realizacji strategii mimo niekorzystnych kursów walut i amerykańskich ceł — mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Firma kontynuuje inwestycje w innowacje i rozwój gamy hybrydowej, która od 2025 r. obejmuje już niemal wszystkie modele marki. Stabilne przychody przy mniejszej liczbie dostaw sugerują korzystny miks produktowy i utrzymanie wysokiej średniej wartości transakcji.
— Rentowność Lamborghini wciąż należy do najwyższych w branży dóbr luksusowych, a portfel zamówień gwarantuje długoterminową stabilność — komentuje Paolo Poma, dyrektor finansowy spółki.
Największym rynkiem pozostaje region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), gdzie sprzedaż sięgnęła 3683 aut. Kolejne miejsca zajmują obie Ameryki — 2541 egzemplarzy oraz Azja i Pacyfik — 1916.
W trzecim kwartale firma miała dwie kluczowe premiery. Temerario, nowy supersamochód z hybrydowym napędem V8 twin-turbo, spotkał się z tak dużym zainteresowaniem, że zamówienia pokrywają już roczne możliwości produkcyjne. Auto trafi do klientów jeszcze w tym roku. Drugą nowością był model Fenomeno — limitowana do 29 egzemplarzy edycja została zaprezentowana podczas Monterey Car Week.
Od 2025 r. cała gama Lamborghini jest zelektryfikowana. Strategia „Direzione Cor Tauri” zakłada stopniowe wygaszanie produkcji modeli czysto spalinowych, co powoduje chwilową przerwę w dostawach między starymi a nowymi generacjami. W praktyce oznacza to mniej aut gotowych do wysyłki. To właśnie modelowa transformacja, obok amerykańskich ceł, jest przyczyną spadku sprzedaży. Produkcja Aventadora została zakończona w 2023 r., a dostawy Revuelto (hybrydowy V12), jego następcy, dopiero zwiększają tempo, Huracán schodził z linii w 2025 r., a Temerario dopiero trafi na rynek. Popularny SUV, model Urus, czeka na modernizację — w 2026 r. otrzyma napęd hybrydowy.
