Laser wypieratusz

Marcin Złoch
opublikowano: 14-02-2007, 00:00

Drukarka, kopiarka, skaner i faks są obecne w większości biur. Dlatego ich producenci nie narzekają na swoje wyniki.

Z biur znikają drukarki atramentowe

Drukarka, kopiarka, skaner i faks są obecne w większości biur. Dlatego ich producenci nie narzekają na swoje wyniki.

Miniony rok dla branży rozwiązań biurowych, podobnie jak dla innych segmentów rynku, należał do udanych. Rozwój gospodarczy i zwiększająca się liczba podmiotów gospodarczych przekładały się na wzrost popytu na urządzenia dla biur. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży — dostawcy sprzętu osiągnęli kilkudziesięciuprocentowe wzrosty liczby sprzedanych urządzeń.

— Nie ulega wątpliwości, że ogólnie dobra koniunktura i stosunkowo dobry wzrost gospodarczy powodują zwiększone zainteresowanie inwestowaniem w środowisko biurowe — zauważa Tomasz Nazaruk, prezes ATA-Int.

Kolorowy rok

Według Grzegorza Bluszcza, dyrektora marketingu w Konica Minolta Business Solutions Polska, 2006 r. upłynął pod hasłem koloru. Dostawcy skoncentrowali się na sprzedaży urządzeń kolorowych.

— Duże znaczenie dla naszej branży miał też rosnący popyt na kompleksowe rozwiązania. Klienci, oprócz urządzeń, oczekują dodatkowych usług: serwisu i doradztwa. Dostawcy sprzętu i ich partnerzy handlowi muszą modyfikować swoje oferty w tym właśnie kierunku — twierdzi Grzegorz Bluszcz.

Na rynku dominują urządzenia laserowe. Już od kilku lat technologia laserowa wypiera z biur atrament. Firmy kupują ten sprzęt ze względu na niskie koszty eksploatacji .

— Tendencje rynkowe pokazują, że tanie drukarki atramentowe powoli odchodzą do lamusa. Zastąpią je laserowe urządzenia, które są szybsze i tańsze w eksploatacji — twierdzi Michał Oleński, product manager Ricoh Polska.

— Nie ma wątpliwości, że firmy zdecydowanie przeszły w roku ubiegłym na druk laserowy. Technologia ta stała się tania w zakupie i w związku z tym dostępna praktycznie dla każdego. W zastosowaniach biurowych atrament staje się technologią marginalną. Jedynie przy wydruku zdjęć w dalszym ciągu jest niezastąpiony — dodaje Tomasz Nazaruk.

Innym zauważalnym zjawiskiem jest rosnąca sprzedaż urządzeń wielofunkcyjnych. Dziś większość sprzętu, który sprzedają producenci, to urządzenia wielofunkcyjne.

— W przypadku naszych urządzeń blisko 90 proc. sprzedawanych urządzeń oferuje więcej niż jedną funkcję. Najpopularniejsze są opcje drukowania i skanowania — potwierdza Michał Oleński.

Żelowe nowości

Jakie technologie są najsilniej rozwijane? Producenci pracują nad rozwojem technologii druku kolorowego, nad zwiększaniem prędkości, obniżaniem kosztów, coraz lepszą jakością druku. Rozwijają się też technologie, które podnoszą jakość i obniżają koszt druku kolorowego. Należy do nich technologia druku żelowego. Umożliwia ona uzyskanie wydruków kolorowych na poziomie cenowym podobnym do biznesowych atramentowych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, których jakość i szybkość zbliżona jest do wielofunkcyjnego sprzętu laserowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane