LB: Google będzie miało niższe przychody z reklam
WST, Bloombergopublikowano: 2008-04-17 10:07
Google, właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki
internetowej może już odczuwać niekorzystne zmiany na rynku reklamowym w związku
z kryzysem instytucji finansowych. Wymuszą one spadek przychodów spółki z tytułu
reklam – uważają analitycy banku Lehman Brothers. Twierdzą oni, że kolejnym
ciosem może być zmniejszenie promocji ze strony spółek skoncentrowanych na
konsumentach.
Specjaliści szacują, że w pierwszym kwartale zysk
spółki wzrósł o 27 proc. do 1,27 mld USD co w przeliczeniu na pojedynczą akcję
daje 3,96 USD. Dynamika wzrostu byłaby tym samym o połowę mniejsza niż
przed rokiem. Sprzedaż Google, z wyłączeniem przychodów od partnerów
prawdopodobnie wzrosły o 42 proc. do 3,59 mld USD.
Kurs akcji Google spadł w pierwszym kwartale roku o
36 proc.