Czytasz dzięki

Leasing popularny wśród małych i średnich firm

opublikowano: 06-06-2019, 22:00

Z usług branży leasingowej najczęściej korzystały w ubiegłym roku firmy z sektorów handlu, logistyki i budownictwa.

Biuro Informacji Kredytowej (BIK) informuje, że w ubiegłym roku liderami wśród branż, które najchętniej sięgały po leasing, był handel hurtowy i detaliczny, transport i gospodarka magazynowa oraz budownictwo. Na koniec 2018 r. 24 proc. aktywnych przedsiębiorstw w Polsce działało w branży handlu detalicznego i hurtowego. Wśród firm starających się o leasing stanowiły one 20 proc. Przedsiębiorstwa handlowe zazwyczaj leasingują samochody dostawcze oraz auta dla przedstawicielihandlowych. Z kolei spółki transportowe, które w analizowanym okresie stanowiły 7 proc. działających firm, odnotowały aż 18 procentowy udział wśród ogółu wniosków składanych o udzielenie leasingu. Dzięki temu finansowały one głównie zakup floty TIR-ów. Pierwszą trójkę podmiotów występujących w 2018 r. o taką formę finansowania zamyka budownictwo, które tym sposobem inwestuje przede wszystkim w samochody dostawcze. BIK informuje też, że prawie 75 proc. firm wnioskujących o leasing to przedsiębiorstwa należące do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, a 16-proc. to spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. W tej drugiej formie prawnej często działają firmy handlowe, transportowe i budowlane.

Najwięcej firm (38 proc.), które korzystają z leasingu, pochodzi z trzech województw: mazowieckiego, wielkopolskiego oraz śląskiego. Małgorzata Kąkol, dyrektor Departamentu Rynku Korporacyjnego w Biurze Informacji Kredytowej, zwraca uwagę, że z tej formy finansowania szczególnie chętnie korzystają przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorców. Generalnie branża leasingowa nie może narzekać na brak zainteresowania — od początku funkcjonowania na polskim rynku wartość jej usług wzrosła z 1,5 mld zł do 83 mld zł, średnio o około 19 proc. rocznie — wynika z raportu PwC i Związku Polskiego Leasingu, podsumowującego 25-lecie leasingu w Polsce.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane