Legimi wchodzi na Kindle

opublikowano: 29-10-2014, 00:00

Poznańska firma uruchomiła platformę do zakupów subskrypcyjnych. Trafi tym samym do użytkowników Amazon Kindle.

Spółka Legimi, na rynku obecna ledwie od kilku lat, już zdążyła przewrócić do góry nogami model sprzedaży e-booków w Polsce. Firma miała burzliwy start, który wywołał niemałe protesty branży wydawniczej. Zdążyła jednak do swojego konceptu już przekonać wydawców, zapewniając, że również im sprzedaż e-booków w modelu abonamentowym może się opłacać. Samych użytkowników zachęcać zbyt intensywnie nie musiała, wystarczyło otworzenie dostępu do kilku tysięcy e-booków za kilkanaście złotych miesięcznie. Tylko że dotychczas poza zasięgiem Legimi pozostawali użytkownicy czytników Amazon Kindle.

— Dla nas dotarcie do tej grupy jest priorytetem, bo ponad 70 proc. e-czytelnictwa w Polsce odbywa się za pośrednictwem urządzeń Kindle, na których nie można instalować dodatkowych aplikacji. Można natomiast pobierać i zapisywać e-booki — wyjaśnia Mikołaj Małaczyński, współtwórca Legimi.com.

Firma stworzyła więc i oddała do użytku platformę zakupów subskrypcyjnych, skupionych wokół konkretnych kategorii produktowych. Jedną z nich jest Book Box, czyli pakiet z e-bookami. Pobierane książki można czytać na tablecie, smartfonie oraz Kindle. Klientów do korzystania z usługi ma zachęcić przede wszystkim cena: do 15 zł. Analizy firmy Virtualo (realizowane jako niezależny projekt i niezwiązany ze spółką Legimi) wykazały, że 70 proc. respondentów życzyłoby sobie, aby cena e-booków była o połowę niższa od kosztu zakupu ich papierowych odpowiedników. Dla 11 proc. ankietowanych do zaakceptowania byłaby cena 10- -15 proc. niższa od ceny nieelektronicznego wydania książki. Ale SubClub ma być platformą ułatwiającą sprzedaż również innych kategorii produktów. Obecnie na SubClub dostępne są „boksy”, m.in. dla osób chcących przetestować produkty spożywcze, piwa, zakupić artykuły wędkarskie czy gry dla dzieci.

— SubClub ma pokazać, że na rynku e-commerce istnieje również taka grupa sprzedawców. Model sprzedaży abonamentowej w Polsce dopiero się rozwija, dlatego platforma skupiająca takie oferty w jednym miejscu może wpłynąć na popularyzację sprzedawców i wzmocnić ich pozycję przy negocjacjach z dostawcami oferowanych w „boksach” produktów — zaznacza Mikołaj Małaczyński.

Portret e-czytelnika

Z analiz prowadzonych przez firmę Virtualo wynika, że „nowoczesny” czytelnik sięga po książkę trzykrotnie częściej niż czytelnik „papierowy”. Przeciętny e-czytelnik czyta 2,5 książki miesięcznie. Elektroniczną książkę częściej wybierają mężczyźni (56 proc.).
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane