Legioniści zagrają w hybrydzie

opublikowano: 06-12-2018, 22:00

Dzięki umowie z Emitelem materiały wideo Legii Warszawa pojawią się w naziemnym multipleksie telewizji cyfrowej. To pierwszy taki projekt w Polsce.

W ligowej tabeli Legia ustępuje Lechii, ale na polu innowacji technologicznych jest w Ekstraklasie pierwsza. Od piątku materiały wideo stołecznego klubu będzie można oglądać na platformie hybrydowej telewizji naziemnej, dostępnej dla widzów, którzy odbierają ósmy multipleks telewizji cyfrowej i mają telewizory podłączone do internetu.

— To pionierskie rozwiązanie w naszym kraju — kanał warszawskiego klubu jest pierwszym, który pojawia się na platformie hybrydowej multipleksu. Jest to dobry kierunek, ponieważ trendy na świecie wskazują, że tradycyjna telewizja i internet coraz bardziej się przenikają, a wielu widzów oczekuje dostępu do dodatkowych treści na ekranie telewizora — mówi Andrzej Kozłowski, prezes Emitela, który jest operatorem multipleksu ósmego.

Na razie na legijnym portalu hybrydowym mają pojawiać się materiały podobne do dostępnych na klubowym kanale Youtube’a, czyli m.in. kulisy meczowe i aktualności. Przedstawiciele Legii zapowiadają jednak, że w przyszłości będą też m.in. transmisje ze sparingów.

— Nasi kibice oczekują, że będziemy im dostarczać ekskluzywne materiały, pokazujące klub od kuchni. Współpraca z Emitelem pozwoli nam zwiększyć zasięg oddziaływania i wykorzystać potencjał, który tkwi w telewizji hybrydowej. Nowa platforma docelowo umożliwi także rozwój działalności e-commerce oraz zaproponowanie innowacyjnych rozwiązań dla sponsorów — mówi Dariusz Mioduski, prezes Legii.

Przypomnijmy, że multipleks ósmy naziemnej telewizji cyfrowej jest dostępny dla widzów od 2016 r. Nadawana jest na nim Nowa TV (kontrolowana przez grupę ZPR, udziały w niej ma też Cyfrowy Polsat), Telewizja WP (Wirtualna Polska Holding), kanał Metro (grupa TVN Discovery) oraz Zoom TV (grupa Kino Polska). Pozostałe kanały na tym multipleksie miała zająć TVP, ale wciąż tego nie zrobiła. Według danych Emitela, w zasięgu multipleksu jest niemal cała populacja Polski, ale problemy z faktycznym zasięgiem i odbiorem kanałów doprowadziły do sporów operatora z nadawcami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Legioniści zagrają w hybrydzie