Niemiecki trendence Institut po raz kolejny przepytał młodych Niemców w ramach projektu Schülerbarometer. Młodzież, która kończą szkoły średnie wskazała najlepszych ich zdaniem pracodawców w kraju. Wnioski? Umacnia się pozycja policji i armii.

Jak podaje dziennik "Die Welt", który relacjonuje najnowsze badania, młodzi w największej gospodarce Starego Kontynentu jako top-pracodawcę najczęściej wskazywała policję. Postawiło na nią 12,1 proc. badanych osób, czyli o 1,5 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce zajęła "Bundeswehra", w niemieckiej armii chciałoby pracować 8,7 proc. młodych Niemców, o 1,3 proc. więcej niż w 2012 r. Służby państwowe przedzielił telewizyjny gigant ProSiebienSat.1, którego wskazało 9 proc. badanych.
Na czwartym miejscu - podobnie jak w poprzednim rankingu - wylądowało BMW, ale bawarskiego producenta luksusowych aut wskazało tym razem o prawie 1 proc. mniej uczniów. Z dziewiątej pozycji na piątą awansował inny słynny producent samochodów Porsche. Spory awans zanotował też lotniczy koncern Deutsche Lufthansa, który dzieli miejsce z Porsche, a przeskoczył z dziesiątej pozycji.
Setkę najpopularniejszych pracodawców wśród uczniów niemieckich szkół zamykają potężne koncerny międzynarodowe - Unilever, Tchibo i RWE.
10 firm, w których chcieliby pracować młodzi Niemcy
1. Polizei 12,1 proc.
2. ProSiebenSat.1 Media 9 proc.
3. Bundeswehr 8,7 proc.
4. BMW Group 6,3 proc.
5. Deutsche Lufthansa 6,2 proc.
5. Porsche 6,2 proc.
7. Adidas 6 proc.
8. Microsoft 5,8 proc.
9. Audi 5,7 proc.
10. H&M Hennes & Mauritz 5,4 proc.