Liczba subskrybentów Netflixa wzrosła w III kw.

opublikowano: 20-10-2021, 07:17

Po ostrym spowolnieniu w pierwszej połowie 2021 roku Netflix pozyskał w trzecim kwartale 4,38 mln nowych subskrybentów. Aktualnie ma ich 213,6 mln na całym świecie, pisze Reuters.

Analitycy ankietowani przez Refinitiv przewidywali, że w okresie od lipca do września liczba subskrybentów zwiększy się o 3,86 mln.

Do wzrostów przyczyniła się premiera koreańskiego serialu “Squid Game”, który zadebiutował na platformie 17 września. Produkcja okazała się globalnym hitem i oczekuje się, że może wypracować dla Netflixa blisko 900 mln USD. Serial, zrealizowany przy stosunkowo niewielkim budżecie wynoszącym 21,4 mln USD, trafił na szczyty list oglądalności w 94 krajach.

Netflix przewiduje, że do końca roku zdobędzie 8,5 mln nowych klientów, wyprzedzając prognozy branżowe na poziomie 8,33 mln. Na premierę czekają kolejne produkcje, które mają szansę przyciągnąć subskrybentów. To wysokobudżetowy film akcji „Czerwona nota” i drugi sezon serialu „Wiedźmin”.

W trzecim kwartale roku Netflix osiągnął rozwodniony zysk na akcję wynoszący 3,19 USD. Analitycy spodziewali się, że wyniesie on 2,57 USD. Przychody wzrosły o 16 proc. do 7,5 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane