Lider cyfrowego eksportu

DI
opublikowano: 08-12-2020, 20:00

Senetic – to zdobywca nagrody głównej w kategorii Lider cyfrowego eksportu. Wyróżnione zostały firmy Answear.com i Spiżarnia.

Nie do wiary. Choć o śląskim start-upie mało kto słyszał, sprzedaje on sprzęt i programy IT oraz rozwiązania chmurowe w 150 krajach, a w prawie 30 ma swoje oddziały. Kolejne zdziwienie: Senetic powstał w kryzysowym 2008 r., kiedy wiele firm technologicznych ogłaszało bankructwa i zwalniało tysiące pracowników.

Zaczęło się od małego sklepu internetowego, uruchomionego w Katowicach przez Marcina Białożyta. Mimo że placówka z początku skupiała się tylko na polskim rynku, już w pierwszym roku działalności osiągnęła 800 tys. zł obrotu. Następne lata przekroczyły oczekiwania założyciela – obroty rosły do 7, a potem 33 mln zł. W 2010 r. przedsiębiorca ruszył na podbój świata, otwierając przedstawicielstwo na Wyspach Brytyjskich.

– Pierwszym kierunkiem eksportowym miały być Niemcy, ale z powodu dużej konkurencji musieliśmy się stamtąd wycofać. Więcej szczęścia mieliśmy w Wielkiej Brytanii, a później w Rumunii, Hiszpanii i Włoszech. Kolejne lata upłynęły pod znakiem pozyskiwania dalszych geograficznie rynków. Nie licząc Rosji, były to Brazylia, Indie, Meksyk i Singapur – wymienia Marcin Białożyt.

W Polsce i za granicą Senetic zatrudnia 200 osób, prowadzi 92 sklepy online, obsługuje 2 mln klientów rocznie. W 2018 r. przedsiębiorstwo osiągnęło 340 mln zł przychodu, z czego aż 75 proc. pochodziło z eksportu. Największe profity przynoszą mu oddziały we Francji, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Obiecującym rynkiem jest Izrael. Jeśli chodzi o naszych zachodnich sąsiadów, Marcin Białożyt nie odpuścił i w końcu dokonał udanej ekspansji rynku niemieckiego: w latach 2016-18 Senetic zwiększył tam obroty... dwukrotnie.

– Nie licząc innowacyjnych produktów i reklam w mediach społecznościowych, naszym kluczem do sukcesu są złożone z profesjonalistów lokalne zespoły handlowe – ujawnia szef spółki Senetic.

Początkowo firma ze Śląska oferowała urządzenia Cisco, HP oraz oprogramowanie Adobe i Symantec. Dziś w jej ofercie znajdują się m.in. usługi cloudowe Office 365 i Microsoft Azure. Katowicki start-up jest też znaczącym dostawcą urządzeń sieciowych renomowanych światowych marek. Oferuje także rozwiązania serwerowe, sprzęt komputerowy, systemy zasilania awaryjnego i oprogramowanie znanych producentów, m.in. Ubiquiti, MikroTik, Cisco, VMware czy HPE.

Krakowska spółka e-commerce, której założycielem, prezesem i głównym akcjonariuszem jest Krzysztof Bajołek. Działa od 2011 r. Oferuje 90 tys. produktów 350 światowych marek. 70 proc. przychodów firmy pochodzi z rynków zagranicznych (Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry, Ukraina, Bułgaria).

Lubelski dystrybutor towarów z branży FMCG (słodycze, przetwory, wędliny, nabiał i artykuły chemiczno-kosmetyczne). Spółka powstała w 2004 roku. Działa w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii i Belgii. Dostarcza produkty bezpośrednio do klientów. Właścicielami firmy są Dariusz Jeleniewski i Karol Wroński.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane