Lider na każdy czas

  • Dorota Czerwińska
opublikowano: 07-07-2014, 00:00

Zarządzanie ludźmi

Czy liderzy, którzy sprawdzili się w czasie kryzysu, mogą być skuteczni także po nim? Zastanawiali się nad tym uczestnicy debaty organizowanej w ramach VI edycji konkursu Polish National Sales Awards. Za najważniejsze uznali myślenie strategiczne, zarządzanie zmianą, wytyczanie nowych szlaków, zdolność ciągłego uczenia się, troska o pracowników i ich rozwój.

— Kryzys to tylko pewna forma zmiany: rynku, rzeczywistości, potrzeb klientów. Lider XXI wieku musi uczyć się działać w warunkach ciągłej niestabilności. Wymaga to zdolności przewidywania, aby przygotowywać zespół sprzedażowy. Jeśli skupi się tylko na dzisiaj, to jako lider przegrał, będzie jedynie kierownikiem, menedżerem, ale nigdy przywódcą — uważa Dariusz Świętek z Avonu. Z kolei Sławomir Hybsz z IQFM/Ackermann sądzi, że menedżer musi w dużej mierze opierać się na wskaźnikach, a przywódca — na wartościach. Nie ma więc liderów na czasy kryzysu i prosperity. Liczy się elastyczność i wartości.

— Trzy elementarne wartości są niezmienne: osobista wiarygodność, zaufanie i pokora. W zarządzaniu chodzi o zaangażowanie, o wymianę informacji, czas na rozwój ludzi, przekazywanie im swoich wartości, inspirowanie. Wartościowy model przywództwa to sprawianie, żeby każdy pracownik czuł się liderem, bez względu na to, czy jest kierownikiem działu, czy własnego projektu. Żeby czuł się odpowiedzialny, był zaangażowany i poświęcał się mu z radością i entuzjazmem — twierdzi Sławomir Hybsz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu