Lidl awansował do pierwszej trójki

WiS
opublikowano: 03-08-2010, 13:01

Najlepiej ocenianymi przez Polaków sieciami handlowymi są Biedronka, Tesco oraz Lidl - wynika z najnowszych badań opinii publicznej.

Zobacz więcej

Ranking popularności sieci handlowych

Polskie sieci handlowe przegrywają walkę o klientów z sieciami reprezentującymi kapitał zagraniczny. Takie wnioski wypływają z badania opinii publicznej przeprowadzonego przez firmę PBS DGA na reprezentatywnej, losowo dobranej próbie dorosłych Polaków. Na pytanie o sklepy, które są godne polecenia niemal 60 proc. polskich konsumentów wskazuje Biedronkę. Niewiele mniej, bo prawie 50 proc. osób poleca Tesco. Na trzecim miejscu, z wynikiem 33 proc. plasuje się Lidl. Na dalszych miejscach znalazły się takie potęgi jak Carrefour, Real czy Auchan. Najwyżej notowaną siecią z polskim kapitałem jest Piotr i Paweł. Jej wynik jest jednak daleki od podium (mniej niż 10 proc. wskazań). Co ciekawe, badania pokazały też, że w pamięci polskich konsumentów jest nadal wiele marek handlowych, które w ostatnim czasie zniknęły z rynku. Aż 7 proc. ankietowanych wskazało sklepy Geant jako godne polecenia.

Czynniki sukcesu

- W tegorocznym badaniu większość marek wskazywana była nieco częściej niż w 2006 r., jako sieć sklepów godna polecenia. Największa pozytywna zmiana dotyczy Lidla, który z szóstego miejsca w 2006 r. przeskoczył o trzy pozycje do góry. Poleciłoby go obecnie dwukrotnie więcej osób niż przed czterema laty – podkreśla Tomasz Dziedzic z firmy PBS DGA.
Czym Lidl, Tesco, Biedronka i inne popularne sieci sklepów zaskarbiły sobie uznanie polskich konsumentów? Znawcy tematu wskazują kilka niezbędnych czynników sukcesu w branży handlowej.
- Cena, dogodna lokalizacja i jakość. Zarówno jakość oferowanych produktów jak i jakość sklepów (wystrój, obsługa) – wylicza Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Do ważnych czynników sukcesu, eksperci dodają jeszcze m.in. reklamę. A jak sam każdy może łatwo stwierdzić, prowadzące w zestawieniu Biedronka, Tesco i Lidl na reklamę w mediach pieniędzy nie szczędzą.
- Komunikacja sieci sklepów wielkopowierzchniowych powinna być przede wszystkim skoncentrowana na podkreślaniu jakości oferty oraz obsługi. Warto o tym pamiętać planując działania reklamowe i public relations – przekonuje Dorota Ciszek z firmy On Board Public Relations, która jest współautorem raportu dotyczącego wizerunku sieci handlowych.
Jej zdaniem, dobrym krokiem jest też „certyfikacja” produktów przez sieci handlowe swoim znakiem jakości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WiS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Lidl awansował do pierwszej trójki