Lidl chwali się wynikami na brytyjskim rynku

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 17-11-2022, 10:28
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Rosnące koszty życia pchnęły Brytyjczyków do dyskontów i tańszych sieci handlowych. Korzysta na tym m.in. niemiecka sieć Lidl, która mimo kryzysu jaki dotknął brytyjski rynek, notuje wzrost zysków, informuje Reuters.

Fot. K. Mitch Hodge/Unsplash

Oddział Lidl GB odnotowała w roku do 28 lutego 2022 r. 1,5 proc. wzrost przychodów, które zamknęły się kwotą 7,8 mld GBP, podczas gdy zysk przed opodatkowaniem wyniósł 41,1 mln funtów, w porównaniu z 9,8 mln funtów rok wcześniej. Firma akcentuje, że co prawda rentowność jest dosyć niska, jednak wynika to z koncentrowania się na programie inwestycyjnym i ekspansji.

Należąca do niemieckiej grupy detalicznej Schwarz, sieć Lidl chwali się, ze na Wyspach Brytyjskich coraz skuteczniej udaje się jej konkurować z lokalnymi gigantami detalu w tym Tesco, Sainsbury’s, Morrisons czy Asda. Powołując się na dane branżowe Lidl GB podkreślił, że w październiku br. kupujący przenieśli około 58 mln GBP wydatków z tradycyjnych supermarketów, zaś ponad 770 tys. osób więcej robi u niego zakupy każdego tygodnia w porównaniu z zeszłym rokiem.

Lidl GB plasowany jest na szóstym miejscu wśród supermarketów na brytyjskim rynku. Obecnie, jak sugerują dane branżowe, wraz z innym niemieckim konkurentem, siecią Aldi, są najszybciej rozwijającymi się sklepami spożywczymi w Wielkiej Brytanii.

Inflacja w Wielkiej Brytanii wzrosła w październiku do 11,1 proc., najwyższego poziomu od 41 lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane